نادیده گرفته شدن اصول ایمنی در کارگاه‌های فاقد تشکل کارگری

نادیده گرفته شدن اصول ایمنی در کارگاه‌های فاقد تشکل کارگری

1392-09-25

به دلیل نظارت نیم بند و بسیار کمرنگ بازرسان دانشگاه علوم پزشکی استان فارس، رعایت الزامات بهداشتی در چنین کارگاه‌هایی وضعیت مطلوبی ندارد.

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان فارس از وضعیت بد بهداشت و ایمنی کارگران و نقض آشکار اصول ایمنی و بهداشت در برخی از کارگاه‌های این استان خبرداد.

مهرزاد مویدی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: به دلیل نظارت ضعیف بازرسان اداره کار استان، در کارگاه‌های فاقد تشکل صنفی احتمال نادیده‌گرفته شدن اصول ایمنی و بهداشت کار وجود دارد.

وی افزود: علاوه براین به دلیل نظارت نیم بند و بسیار کمرنگ بازرسان دانشگاه علوم پزشکی استان فارس، رعایت الزامات بهداشتی در چنین کارگاه‌هایی وضعیت مطلوبی ندارد.

وی به وضعیت کنونی کارگران کارخانه «نشاسته ممتاز» و بخش طیور کارخانه‌ «سبزدشت» به عنوان شاهد نمونه یاد کرد و افزود: دسترسی نداشتن کارگران شاغل در این واحدها به تجیهزات ایمنی، محیط کار پاکیزه، ناهارخوری و نمازخانه و خانه بهداشت فعال از جمله مصادیق نادیده گرفته شدن نکایت ایمنی و بهداشت کار هستند.

به گفته این مقام کارگری وضعیت نامطلوب کار در واحدهای تولیدی یاد شده پس آن برای اعضای کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس معلوم شد، که کارگران این واحدها بالاخره موفق به تشکیل نهاد صنفی شدند.

وی بابیان اینکه نبود نظارت بر شرایط بهداشتی و ایمنی کار کارگران به ویژه در واحدهای تولید کننده مواد غذایی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را متوجه جامعه کند، گفت: دراین رابطه کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس موارد مشهود را به اطلاع مسئولان ادارات کار و بهداشت خواهد رساند.

وی یادآور شد: به موجب قوانین کار و تامین اجتماعی، برخورداری از محیط کار ایمین و بهداشتی حق مسلم هرکارگر است و بازرسان اداره کار و دانشگاه علوم پزشکی وظیفه دارند تا با حضور در کارخانه‌ها وضعیت بهداشت و ایمنی کار کارگران هر واحد تولیدی را از نزدیک ارزیابی کنند.

 

منبع: ایلنا

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...