آتش سوزی در تاسیسات نفت و گاز ایران در گناوه

آتش سوزی در تاسیسات نفت و گاز ایران در گناوه

آتش سوزی در تاسیسات نفت و گاز ایران در گناوه در استان بوشهر مهار شده است. منابع خبری ایران می‌گویند در جریان این آتش سوزی چند ساعته، یک نفر کشته و دست کم سه نفر مصدوم شده‌اند.

آتش‌‌سوزی بامداد امروز ۱۶ مرداد (ششم اوت) در حین عملیات فشارگیری و به دلیل انفجار در خط انتقال گاز "آغار و دالان" آغاز شد. این خط گاز شرکت نفت مناطق مرکزی ایران را به مناطق نفت‌خیز جنوب منتقل می‌کند.

شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) وابسته به وزارت نفت ایران می‌گوید آتش‌سوزی پس از ۴ ساعت مهار شد. گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که شعله‌های آتش از کیلومترها دورتر در تاریکی شب قابل رویت بود.

خبرگزاری ایرنا می گوید شدت انفجار به حدی بوده که شیشه های منازل ساکنان شهر گناوه و روستاهای اطراف به شدت تکان خورده و ساکنان با تصور این که زلزله رخ داده، از خانه های خود بیرون آمده بودند.

در هفته‌های اخیر چند مرکز مرتبط با صنعت نفت و گاز ایران پی‌ در پی دچار حریق شده‌اند. پتروشیمی بوعلی سینا در خوزستان و پتروشیمی بیستون در کرمانشاه از جمله مراکزی هستند که اخیرا به علت آتش سوزی دچار خسارت شدند. منابع رسمی احتمال عمدی بودن این آتش سوزی‌ها را رد کرده‌اند.

عبدالحمید خدری، عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای ایران از تشکیل جلسه ویژه این کمیسیون در این هفته برای بررسی آتش‌سوزی های مکرر در صنایع نفتی و گازی ایران خبر داده است.

آقای خدری تعداد آتش‌سوزی ها را "زیاد" خوانده و گفته از بیژن زنگنه وزیر نفت دعوت می‌شود تا با حضور نمایندگان مجلس به بررسی این موضوع بپردازیم.

3 نظر

  1. IndiaIndia:

    That's more than senslbie! That's a great post!

  2. FlorenceFlorence:

    Thanks for incntduoirg a little rationality into this debate.

  3. JimmyJimmy:

    That saves me. Thanks for being so selsbine!