جدی‌نگرفتن اصول ایمنی شمار قربانیان حوادث کار را افزایش می‌دهد

جدی‌نگرفتن اصول ایمنی شمار قربانیان حوادث کار را افزایش می‌دهد

به گزارش ایلنا این گروه از کنشگران صنفی کارگری می‌گویند :در صورتی که بصورت جدی برای اجرای کامل نکات حفاظت ایمنی و بهداشت کار چاره جویی نشود، در آینده‌ای نزدیک کارگاه‌های این منطقه در صدر یکی از ناامن‌ترین محیط‌های شغلی کشور قرار خواهند گرفت.

این اظهارات در حالی است که در چند ماه اخیر کارگران شاغل در فازهای مختلف منطقه ویژه عسلویه شاهد حوادث متفاوتی بودند که نادیده گرفته شدن اصول ایمنی و حفاظت فنی در وقوع آنها نقش موثری داشته است.

به عنوان مثال در شب چهارم خرداد ماه گروهی بیش از 100 کارگر فاز 19 منطقه ویژه عسلویه بر اثر خوردن غدای نامناسب دچار مسمومیت غذایی شدند که خوشبختانه با مراجعه گروهی به موقع به بیمارستان کنگان درمان شدند، همچنین در تاریخ 17 تیر ماه یک دستگاه جرثقیل 25 تنی در فاز 19 عسلویه به دلیل بارگیری بیش از اندازه تعادل قسمت الاکلنگی خود را از دست داد و واژگون شد؛ هرچند این حادثه تلفات جانی به همراه نداشت اما درست به فاصله یک هفته بعد در همین فاز یکی از کارگران ساختمانی براثر سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد.

منابع ایلنا می گویند تا زمانی که تضمینی برای به اجرا درآمدن مقررات ایمنی و بهداشت کار وجود نداشته باشد، نگرانی از به تاخیر افتادن تایید صورت وضعیت‌های ماهیانه و انگیزه کسب سود بیشتر باعث کمرنگ شدن اصول ایمنی توسط پیمانکاران پروژه‌ها می شود.

به باور آنها این وضعیت حتی باعث می‌شود تا کارگران با تجربه به اتکای مهارت خود به نوعی به نادیده گرفته شدن اصول ایمنی و حفاظت فنی عادت کنند.

به گفته منابع ایلنا در این شرایط کارفرمایان و مجریان پروژه‌های ساختمانی نیز به دلیل مقطعی بودن زمان اجرای پروژه وقت چندانی را برای آموزش این کارگران اختصاص نمی‌دهند و حتی در این بین شاید کارگاه هایی هم وجود داشته باشد که در آنها اصول ایمنی در حد استانداردهای قانونی رعایت نمی‌شود.

2 نظر

  1. دانلود مقاله, تحقیق, پایان نامهدانلود مقاله, تحقیق, پایان نامه:

    با سلام خدمت تمامی دوستان عزیز

  2. CassandraCassandra:

    The debate was, in my view, nothing but the "clapping clock" syndrome. When you have a perfectly good digital clock but technology allows you to buy a &qtqu;better&ouot; clock which hides the the numbers until you clap. In other words it does not improve the basic product and is only technology for technology's sake. This was the gist of the YouTube debates. Same questions with different technology with the same answers. My bet is the Republicans take a giant pass.