افزایش ۳۶ درصدی حوادث ناشی از کار در استان تهران

افزایش ۳۶ درصدی حوادث ناشی از کار در استان تهران

در پنج ماه نخست امسال ۲۳۴ مورد فوت ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده‌اند که این آمار افزایش ۳۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان تهران، بر اساس این گزارش، در حالی که در آمار حوادث کار سه سال گذشته تعداد افراد کشته شده  ۱۷۲ مورد گزارش شده بود، در آمار جدید شمار قربانیان حوادث کار برای پنج ماه نخست امسال به ۲۳۲ نفر مرد و ۲ نفر زن رسیده است.

همچنین این گزارش حاکی است، در مرداد ماه امسال نیز تعداد موارد فوت ناشی از حادثه کار با کاهش ۲. ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ به ۴۴ نفر رسیده است.

دراین گزارش آمده است: طبق قوانین موجود حوادث ناشی از کار در پزشکی قانونی استان تهران با دو ویژگی مشخص می‌شوند: که اولین آن  حوادثی است که در حین انجام وظیفه رخ می‌دهند و ویژگی دوم نیز به حوادثی مربوط می‌شوند که به سبب انجام وظیفه رخ می‌دهند.‌

بررسی آمارهای این گزارش تازه منتشر شده نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از جمله مهم‌ترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار در استان تهران هستند.

پزشکی قانونی استان تهران در این گزارش همچنین یادآور شده است که با رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاعات می‌تواند بروز این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...