ایمنی کارگران بازیچه رکورد زنی در تولید

ایمنی کارگران بازیچه رکورد زنی در تولید

یک کار‌شناس ایمنی و بهداشت کار در مناطق نفتی در واکنش به احتمال نقش رکوردزنی تولید گاز در بروز حادثه کشته شدن یک کارگر در پالایشگاه فجر جم گفت: بالابردن سرعت کار و بهره وری به منظور رکورد زنی در تولید موجب کاهش کیفیت ایمنی کارگران می‌شود.

«شهرام غریب» در این باره به ایلنا گفت: وقتی یک حد از تولید محصول هدف گذاری می‌شود و قرار است زود‌تر از زمان مقرر به آن دست بیابند فشار کاری بیشتری به کارگر کارگران وارد آمده و کیفیت کار آن‌ها از لحاظ بهداشتی افت می‌کند.

وی با بیان این مطلب که فشارهای فوق می‌تواند در نتیجه شرایط ویِژه اقتصادی مانند تحریم، کمبود و یا وجود تفکر غیر تخصصی در کار باشد اظهار داشت: وقتی از کارگری انتظار دارند در شرایط ثابت بهره وری کار خود، کار ۸ ساعت را در ۴ ساعت انچام دهد بهره‌وری تخصصی کار، کیفیت و راندمان روحی و جسمی او کاهش می‌یابد.

این کار‌شناس بهداشت کار افرود کارگری که شدت کار خود را افزایش می‌دهد تا به بهره وری مورد انتظار برسد نیازمند اوقات استراحت، مرخصی و امکانات رفاهی بیشتر است اما در اغلب موارد انتظار دارند کارگری با فراغت ثابت، محصول نهایی بیشتری را تولید کند و با شدت بیشتری کار کند.

غریب همچنین با اشاره به ویژگی فنی ابزارآلات و ماشین‌هایی که در فرایند تولید به کار گرفته می‌شود اضافه کرد دستگاه‌های مذکور معمولا طول عمر ثابتی دارند و این طول عمر عبارت از ساعت کاری است که آن‌ها به کار گرفته می‌شوند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...