طرح شناسایی کارگران شاغل در کارگاه‌های زیرزمینی به وزارت کار ارائه شد

طرح شناسایی کارگران شاغل در کارگاه‌های زیرزمینی به وزارت کار ارائه شد

1393-07-07

دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: این تشکل رسمی کارگری به منظور شناسایی کارگران شاغل در کارگاه‌های زیرزمینی، طرحی را به وزارت کار ارائه کرده است.

«هادی ابوی» در این باره به ایلنا گفت: برای شناسایی کارگران کشور به خصوص کارگرانی که در کارگاه‌های زیرزمینی و فاقد بیمه کار می‌کنند، برنامه‌ای را به وزارت کار ارائه کرده‌ایم.

او در تشریح طرح ارائه شده توسط تشکل متبوعش، افزود: بر اساس این طرح، سایت یا سامانه‌ای طراحی می‌شود تا کارگران از آن طریق، خود را معرفی کنند.

او در ادامه بیان کرد: سه تشکل رسمی کارگری با کمک این سامانه می‌توانند تشکیل نهاد صنفی برای کارگران شاغل در کارگاه‌های زیرزمینی یا فاقد بیمه را در حرفه‌های مختلف پیگیری کنند.

این فعال کارگری تصریح کرد: البته این آمار برای شناسایی جامعه هدف در رابطه با بعضی مسائل مثل سبد کالا یا... به کمک دولت می‌آید.

به گفته ابوی، بسیاری از جمعیت کارگری کشور بیمه نیستند و با این طرح پی می‌بریم کارگران کدام صنوف یا کارگاه‌ها کمتر بیمه هستند و برای آنان برنامه ریزی می‌کنیم.

او در عین حال افزود: اگر بتوانیم در جامعه کارگری آماری بگیریم که یکبار مصرف نباشد و دائما به روز شود، گام بلندی در جهت شفاف سازی روابط کار خواهد بود.

دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در پایان با اشاره به گفتگو راجع به این طرح در شورای عالی کار، تاکید کرد نظر آقای هفده تن، معاون روابط کار وزیر کار نسبت به این طرح مثبت است.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...