پتروشیمی خوزستان؛ کار با مواد شیمیایی بدون وسایل ایمنی استاندارد

پتروشیمی خوزستان؛ کار با مواد شیمیایی بدون وسایل ایمنی استاندارد

1393-06-18

کارگران پیمانکاری واحد ۴۰ – ۴۱ مجتمع پتروشیمی خوزستان که ۸ ساعت از روز با مواد شیمیایی سر و کار دارند از وسایل حفاظت و ایمنی مناسب در برابر مواد سرطان‌زا محرومند.

«ناصر احمدی» یک استادکار برق مجتمع پتروشیمی خوزستان از مجموعه هلدینگ خلیج‌فارس در این باره به ایلنا گفت: بیش از ۱۵۰ نفر از کارگران خدماتی و تعمیرکار واحد ۴۰ – ۴۱ این مجتمع فاقد وسایل ایمنی مناسب و استاندارد در برابر مواد خطرناک شیمیایی هستند. این کارگران خدماتی و تعمیرکار سالی دو بار لباس، کفش و ماسک و... دریافت می‌کنند اما هیچ‌یک از این وسایل استاندارد و متناسب با نوع کار با مواد خطرناک شیمیایی نیست.

به گفته احمدی، مواد شیمیایی چون، فنول و فسژن (گاز خردل) از جمله این مواد است.

او ادامه داد: واحد ۴۰ – ۴۱ پتروشیمی خوزستان واحد سیلوی این مواد خطرناک شیمیایی است که کارگران خدماتی موادی را که به زمین ریخته می‌شود باید جارو کرده و وارد کیسه کنند.

احمدی ادامه داد: تعمیرکاران نیز در این واحدها به تعمیرات ابزار دقیق، برق و پمپ‌ها می‌پردازند که در صورت تماس با این مواد، بنا به خاصیت جذب آن از  راه پوست، آنان را پس از مدتی دچار ناراحتی‌های قلبی و ریوی می‌کند.

وی افزود: بار‌ها در جلسات بازرسی‌های کمیته حفاظت فنی این مشکل منعکس شده و مسئولان از متناسب نبودن لباس و ماسک‌های در اختیار قرارداده شده کارگران آگاهی کافی دارند.

احمدی با تاکید بر این نکته که لباس‌ها باید خاصیت ضد اسیدی داشته باشند، گفت: ماسک‌های معمولی در اختیار کارگران گذارده شده است در حالی‌که باید این ماسک‌ها مخصوص کار باشد. 

وی در خاتمه اظهار داشت: کارفرما به دلایل مالی از انجام این‌کار امتناع می‌‌کند و وسایل استاندارد این کار را در اختیار کارگران قرار نمی‌دهد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...