مرگ و میر حوادث ناشی از کار در کردستان ۳۷ درصد کاهش یافت

مرگ و میر حوادث ناشی از کار در کردستان ۳۷ درصد کاهش یافت

1393-01-30

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان گفت: در سال گذشته ۳۱ نفر به دلیل حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند.

«غلامرضا همایون‌پور» با اعلام این خبر به ایلنا از کاهش ۳۷ درصدی مرگ‌های ناشی از حوادث کار در استان خبر داد و گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث کار در سال ۹۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۳۷ درصد کاهش یافت و از ۴۹ نفر به ۳۱ نفر رسیده است.

وی در سال ۹۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن معاینات سرپایی در پزشکی قانونی این استان  ۲ درصدی کاهش داشته است.

این مقام استانی بابیان اینکه معاینات پزشکی قانونی به دو دسته سرپایی و فوتی تقسمی می‌شوند، افزود: در سال ۹۱، ۳۵ هزار و ۱۱۸ مورد معاینه سرپایی در مراکز پزشکی قانونی استان انجام گرفته‌ بود که این رقم در سال ۹۲ به ۳۴ هزار و ۵۲۹ نفر رسید.

همایون‌پور تصریح کرد: از معاینات سرپایی انجام شده در این مدت نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۱، از نظر نزاع ۵ درصد کاهش، در زمینه معاینات عمومی ۲ درصد کاهش، معاینات اختصاصی ۴ درصد رشد و در زمینه معاینات روانپزشکی نیز ۱۴ درصد کاهش مشاهده می‌شود.

همایون‌پور همچنین با اشاره به فوتی‌های ناشی از حوادث سوختگی در استان بیان داشت: در سال ۹۱، ۲۴ نفر بر اثر سوختگی در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با سال ۹۲ که تعداد فوتی‌های ناشی از سوختگی ۲۳ نفر بود، ۴درصد کاهش یافته ‌است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه در سال ۹۲ شاهد کاهش ۱۴ درصدی غرق شدگی در کردستان بوده‌ایم، یادآور شد: در سال۹۲، ۱۹ نفر و در سال قبل از آن نیز ۲۲ نفر از شهروندان به علت غرق شدگی جان باختند.

همایون‌پور با اشاره به اینکه گازگرفتگی نیز در سال ۹۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۸ درصد کاهش داشته خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش در سال ۹۱، ۲۷ نفر و در سال۹۲، ۲۲ نفر نفر به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت با کاهش ۱۷ درصدی برق گرفتگی، ۲۴ درصدی سوءمصرف مواد مخدر و ۳۸ درصدی مرگ‌های طبیعی روبرو بوده‌ایم.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...