کارگران باید در مقابل آلودگی هوا تجهیز شوند

کارگران باید در مقابل آلودگی هوا تجهیز شوند

1392-10-10

علاوه بر کارگران خدماتی شهرداری، سلامتی ماموران راهنمایی و رانندگی نیز با افزایش عوامل آلاینده هوای شهر‌ها تهدید می‌شود./ به غیر از شهرهای آلوده، حتی در محیط‌های شغلی که میزان ذرات معلق و مضر هوا بیش از حد مجاز است، باید آزمایشات دوره‌ای طب کار انجام شود.

رییس واحد آسم و آلرژی وزارت بهداشت گفت: طبق قانون، تمامی کارگران شهرداری و افراد شاغلی که سلامتی آنها به دلیل کار در هوای آلوده شهر‌ها در معرض خطر قراردارد باید تحت انجام معاینات دوره‌ای قرار بگیرند.

«مهدی نجمی» به ایلنا گفت: در قوانین مرتبط با طب کار پیش بینی شده است که افراد شاغل در برابر آلاینده‌های موجود در محیط کار خود مجهز شوند و علاوه بر آن تحت معاینات دوره‌ای قرار بگیرند.

وی بابیان اینکه هدف از این اقدام تضمین و بازیابی سلامت از دست رفته نیروی انسانی است، افزود: این مسئله در مورد کارگران شهرداری که به لحاظ ماهیت شغلشان باید حتی در هوای آلوده نیز کار کنند صادق است.

این مقام مسئول وزارت بهداشت بابیان اینکه علاوه بر کارگران خدماتی شهرداری، سلامتی ماموران راهنمایی و رانندگی نیز با افزایش عوامل آلاینده هوای شهر‌ها تهدید می‌شود، افزود: به غیر از شهرهای آلوده، حتی در محیط‌های شغلی که میزان ذرات معلق و مضر هوا بیش از حد مجاز است، باید آزمایشات دوره‌ای طب کار انجام شود.

وی بابیان اینکه وظیفه این آزمایشات دوره‌ای در هر استان برعهده دانشگاه علوم پزکشی است، افزود: در محیط‌های آلاینده علاوه بر آزمایشات دوره‌ای باید با ارئه خدمات آموزشی، استاندارهای بازدارنده و پیشگیرانه‌ را نیز ارتقا داد.

وی بابیان اینکه در همین رابطه وزارت بهداشت قصد اجرای برنامه ای به نام «پیشگیری و کنترل بیماری‌های مزمن تنفسی« در کشور  را دارد، گفت: این برنامه در سطح اول به چگونگی پیشگیری از مواجهه با عوامل خطر بیماری‌های تنفسی مانند مواد آلاینده می‌پردازد.

نجمی تاکید کرد: در این برنامه، وظایف همه سازمان‌ها که در کنترل عوامل خطر بروز بیماری‌های تنفسی، نقش دارند تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در این برنامه، مشارکت درون بخشی و برون بخشی سازمان‌های تاثیر گذار در عوامل خطر بیماری‌های تنفسی مدنظر قرار گرفته است، یادآور شد: کنترل کردن عوامل خطر بیماری‌های تنفسی، کاهش مواجهه با عوامل خطر زای بیماری‌های تنفسی و دریافت مراقبت‌های مناسب برای بیماران تنفسی از جمله اهداف اجرای برنامه راهبردی پیشگیری و کنترل بیماری‌های مزمن تنفسی است.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...