دانشگاه‌های باید از تک صدایی خارج شوند

دانشگاه‌های باید از تک صدایی خارج شوند

1392-09-15

اخراج و محروم کردن دانشجویان و اساتید از تحصیل و تدریس خیانت بزرگی به فرهنگ کل کشور محسوب می‌شود/ آقای توفیقی با برگرداندن دانشجویان ستاره دار به دانشگاه‌ها خدمت بزرگی به فرهنگ مملکت کرد.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است، اخراج و محروم کردن دانشجویان و اساتید از تحصیل و تدریس خیانت بزرگی به فرهنگ کل کشور محسوب می‌شود. دانشگاه‌های با آغاز به کار دولت جدید باید از تک صدایی بیرون آیند و از حاکمیت سلیقه‌ای خاص در آن‌ها جلوگیری شود.

حجت الاسلام محمد تقی فاضل میبدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص بحث بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه‌ها عنوان کرد: وجود فضای امنیتی در دانشگاه‌ها هم مانع پیشرفت علم و توسعه کشور است و هم اینکه استاد و دانشجو هیچ یک رغبتی برای تحقیق و کسب علم نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه طی ۸ سال اخیر فضای دانشگاه‌ها فضای علمی نبود، گفت: متأسفانه در این مدت رقابت کاذبی بین افراد در دانشگاه‌ها وجود داشت که همه به فکر حذف یکدیگر بودند. درحالی که همه پی بردند تسویه اساتید و ستاره دار شدن دانشجویان به نفع هیچ کس نبود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید براینکه دانشگاه جایی است که باید در‌آن افکار درست و نادرست مطرح شود، گفت: آقای توفیقی با برگرداندن دانشجویان ستاره دار به دانشگاه‌ها خدمت بزرگی به فرهنگ مملکت کرد. چرا که ذات دانش اقتضا می‌کند که هر فردی با هر تفکر و سلیقه‌ای حق درس خواندن و تدریس داشته باشد. بنابراین کار آقای توفیقی کاملا درست بود.

وی با مخالفت‌های صورت گرفته توسط برخی نمایندگان مجلس در خصوص بازگشت دانشجویان ستاره دار به دانشگاه‌ها عنوان کرد: هر کسی بخواهد جلوی این کار را بگیرد خواسته یا ناخواسته در مبال توسعه کشور ایستاده است، چرا که نمی‌توان فضای دانشگاه‌ها را سلیقه‌ای اداره کرد.

فاضل میبدی افزود: آقای فرجی دانا وزیر فعلی علوم نیز باید همواره این مطلب را که دانشگاه جای افکار و سلایق مختلف است مدنظر قرار دهد. چرا که اخراج و محروم کردن دانشجویان و اساتید از تحصیل و تدریس خیانت بزرگی به فرهنگ کل کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: ۱۶ آذرماه روز بزرگی در تاریخ کشور است که باید نشان بدهیم در دولت جدید فضای فکر و فرهنگ بر دانشگاه‌ها حاکم است و تضارب آرا در آن وجود دارد. دانشگاه‌های با آغاز به کار دولت جدید باید از تک صدایی بیرون آیند و از حاکمیت سلیقه‌ای خاص در آن‌ها جلوگیری شود.

فاضل میبدی مخالفت برخی افراطیون با بازگشت دانشجویان ستاره دار به دانشگاه‌ها را موجب ایجاد یأس و سرخوردگی بر کشور دانست و گفت: این مخالفت‌ها موجب می‌شود که مردم و خانواده‌ها اعتماد خود به نظام را از دست بدهند، در حالی که اسلام همواره افراد را به فرا گرفتن علم فرا خوانده است. این سوال پیش می‌آید که چرا در یک مملکت اسلامی عده‌ای باید با این مسئله مخالفت کنند.

وی با اشاره به تأکید اسلام و دانش اندوزی یادآور شد: در زمان امام صادق (ع) فرد ملحدی در مسجد پیامبر سخنان الحادی خود را بیان می‌کرد که امام (ع) هیچگاه مانع بیان حرف‌های او نشدند بلکه تلاش کردند تا با اظهارات خود پاسخ این فرد را بدهند، بنابراین کسانی که مخالف بازگشت دانشجویان به دانشگاه هستند نه اسلام و نه منافع ملی را می‌شناسند، بلکه فقط منافع خاص خود را درک کرده‌اند. چرا که مخالفت‌های آن در مغایرت کامل با آموزه‌های اسلامی است.

 

منبع: ایلنا

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...