پدر امداد و نجات ایران درگذشت

پدر امداد و نجات ایران درگذشت

92-09-14

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، بیژن دفتری پدر امداد و نجات ایران، رئیس سابق سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و فرمانده عملیات امدادی در زمین لرزه بم، روز گذشته در سن ۶۶ سالگی و بعد از تحمل یک دوره بیماری، در بیمارستان ابن سینا دار فانی را وداع گفت.

وی که در دو دوره و جمعا ۱۶ سال ریاست سازمان امداد و نجات را بر عهده داشت، به دلیل برخورداری از تجربه حضور در عملیات ها، مدیریت و امدادگری در اکثر زلزله ها، سیلاب ها و حوادث مختلف در طول سه دهه گذشته ایران و جهان و سرشناسی در جوامع بین المللی، به عنوان چهره ای ماندگار و پدر امداد و نجات ایران شناخته می شد.

 

بیژن دفتری که از سال ها پیش با بیماری دست و پنجه نرم می کرد، با وجود شرایط اضطراری دست از فعالیت های انسان دوستانه نکشید و تا قبل از بستری شدن در بیمارستان همچنان به فعالیت های خود ادامه داد.

دفتری که از روز دوم آذرماه در بیمارستان ابن سینا تهران بستری شده بود، چهارشنبه شب به آرامش ابدی رسید؛ کتاب زندگینامه بیژن دفتری در سوانح توسط معاونت پژوهشی موسسه علمی کاربردی ایران به چاپ رسیده است.

مراسم خاکسپاری صبح روز شنبه از رو به روی مسجد قائمشهر استان مازندران صورت می گیرد و پیکر پاکش در روستای بشل این شهرستان به خاک سپرده خواهد شد.

سوابق اجرایی پدر امداد و نجات ایران شامل بنیانگذار طرح شبکه امداد و نجات جمعیت هلال احمر، مدیر دانشگاه علمی کاربردی سوانح طبیعی کشور، محقق و اولین مدرس مدیریت بحران و سوانح کشور، مدیر بیمارستان شهرستان قائمشهر، معاون امداد استان مازندران، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مازندران، معاون خدمات امدادی هلال احمر کل کشور، اولین مدیر عامل هلال احمر استان تهران و رئیس شورای سیاستگذاری پایگاه اینترنتی مطالعات مدیریت بحران است.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...