شاید تجمع دانشجویان، وزارت کار را به یاد حفظ جان انسان‌ها بیاندازد

شاید تجمع دانشجویان، وزارت کار را به یاد حفظ جان انسان‌ها بیاندازد

 

1392-09-06

«چنین تجمعاتی از وجدان بیدار دانشجویان و توجه ویژه آن‌ها به مشکلات جامعه کارگری که یکی از آسیب پذیر‌ترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند حکایت دارد. / توجه دانشجویان به عنوان نسل آینده نیروی کار ماهر کشور به طبقات زحمتکش جامعه، امید بخش است.» دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور از تجمع بیش از ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اعتراض به مرگ یک کارگر ساختمانی نوجوان در یکی از پروژه‌های ساختمانی این دانشگاه حمایت کرد.


«علی یارمحمدی» در این باره به ایلنا گفت: به عنوان عضوی از جامعه کارگران ساختمانی کشور و دبیر کانون صنفی این قشر زحمتکش، از اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر حمایت می‌کنم.

وی تصریح کرد: چنین تجمعاتی از وجدان بیدار دانشجویان و توجه ویژه آن‌ها به مشکلات جامعه کارگری که یکی از آسیب پذیر‌ترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند حکایت دارد. توجه دانشجویان به عنوان نسل آینده نیروی کار ماهر کشور به طبقات زحمتکش جامعه، امید بخش است.

این فعال صنفی با انتقاد از بی‌توجهی وزارت کار به اجرای قانون کار در کارگاه‌های ساختمانی، افزود: شاید تجمع دانشجویان امیرکبیر و همدردی آنان با جامعه کارگری به وزارت کار تلنگر بزند و آنان را نسبت به مسئولیت‌شان در خصوص جان کارگران هشیار کند.

محمدی با انتقاد از بی‌توجهی به مرگ میانگین ۵ کارگر ایرانی در روز طی حوادث شغلی، اظهار داشت: بی‌تفاوتی وزارت کار نسبت به جان انسان‌ها، زمینه ساز مرگ خاموش کارگران شده است.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در پایان با تاکید بر آنکه بهداشت و ایمنی کارگران ساختمانی زیر صفر است، از عدم همکاری ادارات کار استان‌ها با انجمن‌های صنفی در خصوص برگزاری کلاس‌های ایمنی و بهداشت انتقاد کرد.

گفتنی است، «عرفان ممی‌زاده» کارگر ساختمانی ۱۷ ساله ساعت ۱۱ صبح یکشنبه هفته جاری (۳ آذر ماه) از روی داربست طبقه ششم ساختمان ابوریحان (دانشکده مهندسی برق و مکانیک) واقع در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به پایین سقوط کرد و درگذشت.

بعد از این حادثه، بیش از ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در اعتراض به عدم اجرای قانون کار و استخدام کودکان در پروژه‌های ساختمانی این دانشگاه در مقابل ساختمان ابوریحان تجمع کردند.

لازم به ذکر است ماد‏ه‏‌ ۸۴ قانون کار پیش‌بینی کرده، حداقل سن کار در مشاغل و کارهایی که ماهیت آن برای سلامتی یا اخلاق کارآموزان و نوجوانان زیان‏‌آور است، ۱۸ سال تمام خواهد بود و تشخیص این امر با وزارت کار است.

منبع: ایلنا

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...