اخراج کارگران در پارس جنوبی نتیجه عملکرد دولت دهم است

اخراج کارگران در پارس جنوبی نتیجه عملکرد دولت دهم است

1392-08-29

چکیده: «تعدیل نیروهای شاغل در فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی و پرداخت نشدن مطالبات کارگران به علت محقق نشدن منابع و پیشرفت پروژه‌ها در دولت دهم است.»

مشاور وزیر نفت در امور اجتماعی گفت: برخی مشکلات موجود در حوزه کارگری طرح‌های توسعه میدان گازی پارس جنوبی مربوط به برنامه ریزی نامناسب دولت سابق است.

به گزارش دریافتی ایلنا، «سید امیر طالبیان» در این باره گفت: تعدیل نیروهای شاغل در فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی و پرداخت نشدن مطالبات کارگران به علت محقق نشدن منابع و پیشرفت پروژه‌ها در دولت دهم است.

وی افزود: بخشی از مشکلات نیز مربوط به پیمانکاران اصلی است که از منابعی که دریافت کردند در اختیار پیمانکاران فرعی (زیرمجموعه پیمانکاران اصلی) قرار ندادند و این موضوع نیز بر وخامت اوضاع افزوده است.

طالبیان اضافه کرد: اکنون یک تیم در حال بررسی مشکلات پیش آمده در منطقه پارس جنوبی هستند.

مشاور وزیر نفت ادامه داد: برای پرداخت مطالبات کارگران در طرح‌های پارس جنوبی، سطح بندی و گروه بندی‌هایی بر اساس میزان و مدت زمان معوقات در نظر گرفته شده است که بخشی با پرداخت منابع و بخشی با تخصیص وام حل خواهد شد.

وی در باره روند اجرای پروژه‌های پارس جنوبی گفت: با توجه به وضعیت پیش آمده دولت برای ادامه روند اجرایی پروژه‌ها و فازهای پالایشگاهی تمهیداتی را در نظر گرفته است تا ادامه عملیات آن‌ها بر اساس یک اولویت بندی و زمان بندی خاصی صورت بگیرد تا مشکلات گذشته به وجود نیاید.

 

منبع: ایلنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...