تجمع کارگران پایتخت در سالروز تصویب قانون کار

تجمع کارگران پایتخت در سالروز تصویب قانون کار

1392-08-28

چکیده:‌ «کارگران تهران روز چهارشنبه ۲۹ آبان ماه با هدف بزرگداشت سالروز تصویب قانون کار تجمع خواهند کرد.»

معاون خانه کارگر در امور شهرستان‌ها از اجتماع کارگران تهرانی به مناسبت سالروز تصویب قانون کار خبر داد.

«حسن صادقی» در این باره به ایلنا گفت: فعالان کارگری در تهران روز چهارشنبه ۲۹ آبان ماه با هدف بزرگداشت سالروز تصویب قانون کار تجمع خواهند کرد.

گفتنی است دولت دهم با ارسال لایحه تغییر قانون کار به مجلس قصد داشت تعدادی از مواد حمایتی این قانون از کارگران را تغییر دهد.

تغییرات مورد نظر دولت دهم شامل تسهیل شرایط اخراج کارگران، رسمیت بخشیدن به انعقاد قراردادهای موقت برای مشاغل دائمی، تسهیل شرایط خاتمه قرارداد موقت پیش از اتمام، افزودن شرایط اقتصادی کشور به معیارهای تعیین دستمزد کارگران، افزودن چندین مقام دولتی به شورای عالی کار که در قانون فعلی ماهیتی سه جانبه دارد و از مهم‌ترین وظایفش تعیین دستمزد سالانه کارگران است و... می‌شد.

صادقی، معاون دبیرکل خانه کارگر در امور شهرستان‌ها در ادامه افزود: در تجمع فعالان کارگری در تهران در رابطه با نقش قانون کار در امنیت شغلی کارگران و تشکل یابی آن‌ها و همچنین نقاط ضعف و قوت این قانون سخنرانی می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: فعالان کارگری در همه مراکز استان‌ها و برخی شهرهای صنعتی از جمله کاشان، ساوه و... نیز تجمع می‌کنند.

گفته می‌شود اجتماع فعالان کارگری در تهران در یکی از نقاط حاشیه‌ای شهر و در مکانی سربسته برگزار می‌شود که به محض کسب اطلاع وثیق از محل برگزاری این تجمع، اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام می‌گیرد.

لازم به ذکر است تلاش برای تغییر قانون کار محدود به دولت دهم نبوده و دست اندازی به این قانون با هدف تغییرش به سود سایر شرکای اجتماعی کار در سه دهه گذشته به تناوب مرسوم بوده است.

فعالان کارگری معتقدند علی رغم اینکه مواد مترقی قانون کار در دو دهه گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته و مواد واپسگرایانه به دقت اجرا شده اند، اما وجود همین قانون «مثله شده» نیز در شرایط فعلی ضروری است.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...