پنج غذای تاریخ مصرف گذشته که قابل خوردن هستند

پنج غذای تاریخ مصرف گذشته که قابل خوردن هستند

 

یک سرمایه گذار آمریکایی قصد دارد با راه اندازی یک فروشگاه جدید، مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته بفروشد.

داگ راوچ، موسس فروشگاه های زنجیره‌ای تریدر جو در آمریکا اعلام کرده است که سال آینده با افتتاح یک فروشگاه و رستوران در شهر بوستون، به فروش خوراکی هایی که به علت انقضای تاریخ مصرف از فروشگاه ها جمع آوری شده‌اند، اقدام خواهد کرد...

این در حالی است که در آمریکا سالانه ۴۰ درصد از مواد خوراکی بدون این که فاسد شده باشند، به علت سر رسیدن تاریخ انقضای درج شده بر روی بسته بندی آنها سر از سطل های زباله در می آورند.

بنا بر اعلام شورای دفاع از منابع طبیعی در آمریکا، بیشتر این مواد خوراکی در حالی دور ریخته می شوند که هنوز قابل مصرف هستند.

دانا گاندرس از محققان این شورا می گوید در بیشتر موارد، تاریخ انقضای مندرج بر روی بسته بندی مواد خوراکی بیانگر زمانی است که این مواد تغییر مزه می دهند و این به معنی فاسد شدن نیست.

سوالی که پیش می آید این است که کدام یک از مواد خوراکی تاریخ مصرف گذشته قابل مصرف هستند؟

ماست:

خانم گاندرس می گوید ماست یکی از این خوراکی هاست و به راحتی تا شش هفته قابل نگهداری است. به گفته خانم گاندرس، او گاهی مجبور می شود برای خوردن ماست گاهی کپک روی آن را جمع کند.

خانم گاندرس گفت: "من گاهی ماستم را ماه‌ها پس از سر رسیدن تاریخ مصرفش خورده ام و هیچ گاه مشکلی نداشته ام."

چیپس ذرت:

خانم گاندرس می گوید مصرف چیپس ذرت یک ماه پس از انقضای تاریخ مصرف آن مضر نیست، هر چند که ممکن است در این مدت بوی ماندگی به خود گرفته باشد. توصیه او این است که کمی روغن بر روی چیپس های مانده شده بریزید و آن را در فر قرار دهید.

شکلات:

به گفته دانا گاندرس نگهداری شکلات برای مدت های طولانی امکان پذیر است. او می گوید گاهی ممکن است بر روی سطح شکلات لایه سفیدرنگی شکل بگیرد که به آن "َشکوفه کردن" می گویند. علت ایجاد این لایه، مهاجرت مولکول های بلوری شده چربی به سطح شکلات پس از گرم شدن آن است. به گفته او، شکوفه شکلات را نباید با کپک اشتباه گرفت و مصرف آن بدون اشکال است.

تخم مرغ:

خانم گاندرس می گوید مردم گاهی زودتر از زمانی که تخم مرغ فاسد می شود، آن را دور می ریزند. به گفته او می توان تخم مرغ را به راحتی به مدت ۳ تا ۵ هفته نگهداری کرد.

با این حال، به گفته تد لابوزا، استاد علوم غذایی در دانشگاه مینه سوتا، بهتر است تخم مرغ در دمای کمتر از ۵ درجه سانتیگراد نگهداری شود تا از احتمال رشد باکتری سالمونلا در آن جلوگیری شود.

شیر:

به گفته آقای لابوزا، مزه و بوی شیر پیش از فاسد شدن آن تغییر می کند. به گفته او بهتر است شیر در محفظه در بسته و در دمای کمتر از ۲ درجه سانتیگراد در درون یخچال نگهداری شود تا میکروب ها آن را فاسد نکنند.

 

اینم واقعا از اون کاراستا !!! نظر شما چیه ؟  توی ایران میشه اینجور کارا رو راه انداخت ؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...