سومین سمینار بین المللی کاهش بار سوانح ترافیکی در شیراز آغاز شد

سومین سمینار بین المللی کاهش بار سوانح ترافیکی در شیراز آغاز شد


خبرگزاری موج - سومین سمینار بین المللی کاهش بار سوانح ترافیکی امروز نهم اسفند با حضور جمعی از مدیران کشوری و استانی در شیراز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، مهندس افندی زاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در این سمینار بین المللی با اشاره به تلاش تمامی ارگان های مرتبط، علیرغم افزایش وسایط نقلیه ای و مسافرت ها در کشور،در سال گذشته کاهش چشمگیری در تلفات و سوانح جاده ای داشته ایم که این نشان دهنده هماهنگی بالا بین ارگان ها و سازمان هاست.
وی با اشاره به بهبود وسایط نقلیه افزود: در سال های گذشته شاهد بهبود کیفیت وسایط نقلیه بوده ایم که این موضوع در کنار ارتقای کیفیت جاده ها به کاهش تلفات جاده ای کمک بسیاری کرده است.

دکتر شهریار افندی زاده با بیان این که این روزه ها اهمیت راه ها بر کسی پوشیده نیست اضافه کرد: با توجه به وضعیت کشور ما، 90 درصد جابه جایی ها از طریق جاده انجام می گیرد که این موضوع اهمیت راه ها را به همگان نشان می دهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان ساخت: در چند سال گذشته حرکت های بسیار خوبی در طول راه های کشور انجام شده که در این زمینه می بینیم رشد متوسط سالیانه راه ها 1.6 درصد طی 10 سال بوده اما طی 2 سال اخیر به 3.2 درصد افزایش یافته است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور هم چنین گفت: در حال حاضر در کشور 2 هزار و 150 کیلومتر آزاد راه،11 هزار و 600 کیلومتر بزرگراه، 23 هزار و 500 کیلومتر راه اصلی و 45 هزار کیلومتر راه فرعی در کشور وجود دارد.
وی افزود: با توجه به رشد 15 درصدی وسیله نقلیه در طول 10 سال گذشته ، از کل تلفات جاده ای و مرگ و میر در راه ها، 70 درصد آن مربوط به راه های برون شهری و 30 کیلومتری شهرهای بزرگ رخ می دهد.
شهریار افندی زاده ادامه داد: این مهم می طلبد تا ارتباطی قوی بین حوزه شهری و برون شهری باشد تا بتوانیم کاهش خوبی را در این خصوص شاهد باشیم.
دکتر افندی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست های کلان کشور و نظام در بخش حمل و نقل پرداخت و گفت: سیاست هایی تنظیم شده است تا ایمنی ها را ارتقاء بخشیم که این موضوع شامل سیاست نظام در بخش حمل و نقل است، و بر اساس ماده 163 قانون برنامه پنجم توسعه دولت موظف است با ساز و کارهای قانونی لازم، 10 درصد میزان تلفات جانی ناشی از تلفات رانندگی در جاده های کشور در طول برنامه پنجم را فراهم نماید که این مهم در بخش راه انجام شده است.
افندی زاده اظهار داشت: در این خصوص در برنامه پنجم توسعه تا کنون 6.2 درصد کاهش تلفات داشته ایم که امیدواریم تا پایان این برنامه به مطلوب مورد نظر دست یابیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشورگفت: در سال 84 بیشترین تلفات جاده ای را در کشور داشتیم که بیش از 27 هزار نفر بوده است که این رقم در سال 90 با توجه به افزایش 4 برابری وسایل نقلیه به 20 هزار نفر رسید که تلاش خواهیم کرد با آموزش ها و افزایش کیفی و کمی قوانین ، توسعه آزاد راه ها و بزرگراه ها، افزایش ایمنی خودرو ها و .... این آمار را نیز به حداقل برسانیم.
این مقام مسئول با شااره به این که 23 اسفند ماه سال جاری رزمایش آغاز طرح نوروزی با همکاری پلیس،اورژانس، هلال احمر و... در سراسر کشور برگزار می شود گفت: از 24 اسفند 91 تا 16 فروردین 92 طرح بزرگ نوروزی در کشور اجرا می شود که امیدواریم با ارایه این خدمات، افزایش رضایتمندی ها از طرف مردم احساس می شود.
گفتنی است این سمینار که با حضور مهمانان خارجی از کشورهای همچون مالزی، استرالیا و... برگزار شد تا 10 اسفند ماه امسال در شیراز به کار خود ادامه می دهد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...