اصفهان 'دومین استان پرحادثه برای کارگران' است

اصفهان 'دومین استان پرحادثه برای کارگران' است

 

امیرمسعود حاجی‌رستم، رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفته است که این استان پس از تهران بیشترین تعداد حوادث کار را دارد.

آقای حاجی‌رستم گفته است که از ابتدای امسال تاکنون هزار و ١١٧ حادثه برای کارگران این استان اتفاق افتاده است. به گفته او در ٧٠ تا ٧٥ درصد این حوادث کارفرمایان مقصر بوده‌اند...

بنا به گفته این مقام وزارت کار، در استان اصفهان از ابتدای سال جاری تا کنون ٤٩ کارگر جان خود را از دست داده‌اند. آقای حاجی‌رستم گفته است که سال گذشته این تعداد ١٠٤ نفر بوده است.

آقای حاجی رستم گفته است که بخش ساختمان پرحادثه‌ترین صنعت استان اصفهان است.

پیشتر سهراب براندیشه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفته بود که در ٧٠درصد حوادث ساختمانی مرگ کارگر قطعی است.

به تازگی پنج تشکل کارگری با انتشار بیانیه‌ای نسبت به افزایش حوادث کار در ایران هشدار داده بودند. در آن بیانیه عدم رعایت ملاحظات ایمنی و همچنین عدم تصویب و اجرای قوانین حمایتی لازم "جنایت علیه نیروی کار" توصیف شده است.

آقای حاجی‌رستم "نداشتن حفاظ در ماشین آلات، کمبود وسایل ایمنی و رعایت نکردن دستورالعمل‌های ایمنی" را دلایل عمده حوادث کار دانسته است.

 

منبع: بی بی سی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...