جزئیات حادثه مرگبار در معدن سنگ مرمر «آرتا کان»

جزئیات حادثه مرگبار در معدن سنگ مرمر «آرتا کان»

1393-08-25

بر اثر سقوط ناگهانی دیواره سنگی معدن سنگ مرمر «آرتا کان» واقع در روستای سیف آباد شهرستان نمین استان اردبیل یک کارگر معدنکار کشته و کارگر دیگری مصدوم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح روز جمعه (۲۳ آبان) سقوط بخشی از سنگ دیواره معدن سنگ مرمر آرتا کان واقع در روستای سیف آباد از توابع شهرستان نمین، ۲ کارگر که مشغول برش بخشی از سنگی بزرگ بودند دچار حادثه شدند.

«ابراهیم آقا‌زاده» معاون امور معادن و صنایع معدنی استان اردبیل در تشریح جزئیات این حادثه به ایلنا گفت: در ساعت ۱۰ روز جمعه، آقایان «مصطفی شعبانی» و «سجاد برنا» از کارگران پیمانی شرکت معدنی سنگ «آرتا کان» که مسئولیت برش سنگ را در معدن برای حمل بر عهده داشتند، با سقوط تکه سنگی دچار حادثه حین کار شدند.

او با بیان اینکه این حادثه به کشته شدن «مصطفی شعبانی» و مصدوم شدن «سجاد برنا» انجامید، توضیح داد: این دو کارگر در روز حادثه به همراه سایر همکاران خود مشغول جابجایی سنگ بزرگی برای برش بودند. آقای شعبانی کنار بلوک سنگی بر روی پله اصلی قرار داشت («پله» بخشی از صخره است که سنگهای جدا شده برای برش روی آن قرار می‌گیرد) و سعی می‌کرد آن را برای برش آماده کند که ناگهان تکه‌ای از سنگ برش خورده بر روی این دو کارگر سقوط کرد. در این حادثه آقای شعبانی در دم جان خود را ازدست داد و برنا به شدت از ناحیه پا دچار جراحات و شکستگی شد که پس از حضور گروهای امداد و نجات به بیمارستان انتقال پیدا کرد.

به گفته وی، در این واحد معدنی حدود ۲۰ کارگر مشغول به کارند و حادثه مذکور که منجر به کشته و زخمی شدن دو کارگر شد غیر قابل پیش بینی بود و بر اساس گزارش بازرسان عمدی در کار نبوده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی استان اردبیل در پایان این گفتگو اظهار کرد: پس از وقوع حادثه، بازرسین اداره کار، ماموران انتظامی، مسئول بهره برداری معادن استان، مسئول حراست سازمان صنعت و معدن استان، معاون امور صنایع معدنی استان در محل حاضر شدند و تا امروز همه گزارش‌های حادثه مذکور برای بررسی به سازمان صنعت معدن استان گزارش داده شد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...