مصدومیت شدید یک کارگر متخصص در عسلویه

مصدومیت شدید یک کارگر متخصص در عسلویه

1393-08-02

در حالی که کمتر از یک هفته از حادثه مرگبار پالایشگاه فجر جم می‌گذرد، روز گذشته یک کارگر فنی شاغل در پروژه های فاز 17 و 18 منطقه عسلویه پس از سقوط از ارتفاع 5 متری به شدت مصدوم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی طاهری دهکردی بازرس فنی جوش صبح روز گذشته (پنجشنبه، یکم آبان) هنگام بازبینی فنی محل عملیات از ارتفاع 5 متری سقوط کرده و با کفپوش بتونی محل کارگاه برخوردمی کند.

یکی از شاهدان این حادثه به ایلنا گفت: سقوط آقای طاهری در شرایطی صورت گرفت که توصیه های ایمنی و حفاظت فنی درباره محصور بودن و تعیین محل عملیات جوش کاری توسط مسئولان پروژه نادیده گرفته شده بود.

وی با بیان اینکه آقای طاهری پس از حادثه به دلیل نبود مراکز درمانی مجهز از منطقه عسلویه به بیمارستانی در شهر شیراز منتقل شد، به نقل از پزشکان بیمارستان از آسیب دیدگی و شکستگی احتمالی دست،‌پا،‌کمر و دنده وی خبر داد.

منبع خبری ایلنا در تشریح علت این حادثه افزود: مطابق اصول ایمنی کار در ارتفاع، مسئولان پروژه می بایست محل انجام عملیات جوشکاری را با نصب کردن حصار و یا کشیدن نوارهای پلاستیکی زرد رنگ هشدار معین و محصور می کردند زیرا فرد جوشکار و یا بازرسی فنی جوش در هنگام انجام کار ناچار است که همزمان با عملیات جوشکاری و یا بازبینی محل اتصالات تردد کند بنابراین طبیعی است که در صورت محصور نبودن محل عملیات این افراد دچار حادثه شوند.

به گفته این کارگر چنانچه سازمان تامین اجتماعی در منطقه ویژه اقتصادی عسلویه به احداث مراکز درمانی مجهز اقدام می کرد دیگر کارگران حادثه دیده در پروژه های این منطقه برای درمان با مشکلات این‌چنینی مواجه نبودند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...