کشته شدن ۳۶ کارگر بیمه شده طی ۳ ماه اول سال

کشته شدن ۳۶ کارگر بیمه شده طی ۳ ماه اول سال

1393-06-31

درسه ماه اول سال جاری چهار هزار و ۲۵ بیمه شده سازمان تامین اجتماعی دچار حوادث ناشی از کار شدند.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی روز جمعه (۲۸ شهریور) اعلام کرد، سه هزار و ۸۲۳ حادثه ناشی از کار داخل کارگاه، ۱۵۱ حادثه خارج از کارگاه و ۵۱ حادثه نیز هنگام رفت و آمد به محل کار در سه ماه اول سال ۹۳ برای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اتفاق افتاده است.

بر این اساس، در سه ماه اول سال جاری، دوهزارو ۷۰۳ حادثه ناشی از کار هنگام صبح، یکهزارو ۳۸ مورد حادثه هنگام عصر و ۲۸۴ حادثه نیز در هنگام شب روی داده است.

بنا بر این گزارش، سه هزار و ۶۸۷ بیمه شده حادثه دیده ناشی از کار درسه ماه اول سال ۹۳ بهبودی کامل داشته‌اند، ۱۸۰نفر غرامت نقص عضو در یافت کرده‌اند، ۴۱نفر از کار افتاده کلی، ۸۱ نفر از کار افتاده جزئی شده‌اند، ۳۶ نفر نیز در این مدت فوت کرده‌اند.

بر این اساس در سه ماه اول سال جاری، دو هزارو ۷۸۵ بیمه شده بر اثر بی‌احتیاطی دچار حادثه ناشی از کار شده‌اند و ۲۹۱ نفر نیز به دلیل عدم رعایت مقررات ایمنی حادثه دیده‌اند.

بر اساس این گزارش، وسایل بی‌حفاظ، وسایل معیوب، عدم استفاده از وسایل حفاظتی، فقدان اطلاعات، ازدحام و بی‌نظمی تجهیزات، لباس خطرناک، عدم آموزش، نور ناقص و تهویه نامطلوب به تربیت از مهم‌ترین عوامل ایجاد حوادث ناشی از کار درسه ماه اول سال ۹۳ بوده است.

بنا بر این گزارش، بیمه شدگان گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با ۹۷۷مورد بیشترین تعداد آسیب دیدگان ناشی از کار را داشته‌اند و گروهای سنی ۳۰ تا ۳۴ سال با ۹۶۱ مورد، ۳۵ تا ۳۹سال با ۶۳۷ مورد، ۲۰ تا ۲۴ سال با ۴۸۸ مورد و ۴۰ تا ۴۴ سال ۴۳۸ مورد حادثه به ترتیب بیشترین رده‌های سنی آسیب دیدگان ناشی از کار درسال ۹۳ را داشته‌اند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...