پیمانکاران موظف به اخذ گواهی تائید صلاحیت ایمنی هستند

پیمانکاران موظف به اخذ گواهی تائید صلاحیت ایمنی هستند

1393-04-13

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با استناد به ماده ۸۷ قانون کار گفت: تمام پیمانکاران حقیقی و حقوقی که قصد فعالیت در زمینه عمرانی، خدماتی، پشتیبانی و فنی را دارند باید پیش از عقد قرارداد پیمانکاری با دستگاههای اجرایی، شرکتهای دولتی، غیردولتی و اشخاص حقیقی، نسبت به اخذ گواهی تایید صلاحیت ایمنی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، «بهروز اکرمی» با اعلام این خبر اعلام کرد: با توجه به تدوین آیین نامه ایمنی در امور پیمانکاری توسط شورایعالی حفاظت فنی و تصویب آن توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این اداره کل بمنظور صیانت از نیروی کار در برابر بیماری‌های شغلی و حوادث ناشی از کار و در اجرای دستورالعمل تبصره ۲ آیین نامه مذکور نسبت به تشکیل کمیته تشخیص صلاحیت ایمنی در استان اقدام کرده است.

وی بیان کرد: با اجرای دستورالعمل تایید صلاحیت ایمنی در امور پیمانکاری، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که به عنوان پیمانکار مشغول فعالیت می‌باشند، موظفند قبل از عقد هرگونه قرارداد پیمانکاری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی دریافت کنند.

به گفتهٔ اکرمی، کارفرمایان نیز در هنگام عقد قرارداد باید هزینه‌های مربوط به امور ایمنی را محاسبه و در متن قرارداد لحاظ کنند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه در ماده ۸۷ قانون کار عنوان شده است اشخاص‌ حقیقی‌ و حقوقی‌ که‌ بخواهند کارگاه‌ جدیدی‌ احداث‌ کنند و یا کارگاههای‌ موجود را توسعه‌ دهند، مکلفند بدواً برنامه‌ کار و نقشه‌های‌ ساختمانی‌ و طرحهای‌ مورد نظر را از لحاظ‌ پیش‌بینی‌ در امر حفاظت‌ فنی‌ و بهداشت‌ کار، برای‌ اظهارنظر و تأیید به‌ اداره کل تعاون، ‌ کار و رفاه اجتماعی‌ ارسال‌ کنند، گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز موظف‌ است‌ نظرات‌ خود را ظرف‌ مدت‌ یک‌ماه‌ اعلام‌ نماید. ضمنا بهره‌برداری‌ از کارگاههای‌ مزبور منوط‌ به‌ رعایت‌ مقررات‌ حفاظتی‌ و بهداشتی‌ خواهد بود.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...