احتمال بازگشایی دفتر ILO در تهران

احتمال بازگشایی دفتر ILO در تهران

1393-03-23

در دیدار مدیر کل سازمان بین المللی کار با  وزیر کار، موضوع بازگشایی دفتر سازمان بین المللی کار در تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، «علی ربیعی» در این دیدار برگزاری نشست مجمع عمومی را فرصتی مغتنم برای تبادل نظر میان کشورها دانست و گفت: توجه به مهاجرت منصفانه یک بحث جدی در سطح جهانی است چرا که غرب رشد و توسعه نوین خود را مدیون مهاجرین است.

وی افزود: در دهه های اخیر مسئله مهاجران به یک موضوع اجتماعی تبدیل شده است و سازمان بین المللی کار نباید اجازه دهد این موضوع از نگاه غرب مطرح شود و من این مهم را در سخنان هوشمندانه شما در مجمع عمومی درک کردم.

ربیعی به مطالعات خود در حوزه جامعه شناسی بازار کار اشاره کرد و گفت: این مطالعات نشان می دهد که دگرگونی عمده ای در کیفیت و تیپ شناسی نیروی کار در حال وقوع است و من پیشنهاد می کنم این موضوع در دستور کار سال آتی اجلاس قرار گیرد.

وزیر کار با تاکید بر لزوم ارتقاء همکاری میان ایران و ILO، تصریح کرد: بازگشایی دفتر تهران می تواند این روابط را گسترش دهد و ما آمادگی داریم با افتتاح این مرکز در تهران در حوزه آموزش در رابطه با کشورهای جنوب – جنوب نقش موثرتری را ایفا کنیم. اگر چه ایران با ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به کشورهای عراق، سوریه و عمان گامهای اساسی را برداشته است.

ربیعی در ادامه از آقای «گای رایدر»، مدیر کل سازمان بین المللی کار برای سفر به ایران دعوت به عمل آورد.

در این دیدار، آقای رایدر خطاب به وزیر کار گفت: مایلیم مطالعات شما در حوزه جامعه شناسی بازار کار در اختیار ILO قرار گیرد. چرا که بیکاری فارغ التخصیلان یک چالش فراگیر است.

وی افزود: ما نیز انتظار داریم سطح همکاری های ILO با تهران گسترش یابد و اقدامات شما در حوزه روابط جنوب – جنوب و ارائه آموزش به کشورهای همسایه یکی از موضوعات مهمی است که می تواند مبنای همکاری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سفر خانم دومبیا هنری مدیر کمیته استانداردهای سازمان بین المللی کار به تهران و ملاقات با شما، اولین گام در ارتقای همکاری هاست و من خود را ملزم می دانم به نیازهای شما در ارائه خدمات فنی و آموزشی پاسخ دهم و این علاوه بر اینکه یک وظیفه برای من است و من نیز علاقه شخصی دارم تا این کار ها صورت پذیرد.

در این ملاقات، خانم «دومبیا هنری» نیز الحاق جمهوری اسلامی ایران به مقاوله نامه کار دریایی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در این ملاقات موضوعات مهمی را بررسی کردیم و به نظر من مدیر کل ILO پاسخ های مثبتی را به درخواست های شما ارائه داد و من نیز به سهم خود تلاش می کنم تمام کمک های فنی و آموزش لازم در خصوص اجرای مقاوله نامه را ارائه نمایم.

وی رویکرد ربیعی نسبت به توسعه حمایت های اجتماعی به خصوص برنامه های جمهوری اسلامی ایران برای حمایت های اجتماعی از معلولان را مهم و مایه خرسندی ارزیابی کرد.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...