افزایش سن بازنشستگی جفا به کارگران است

افزایش سن بازنشستگی جفا به کارگران است

1393-02-20

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان مرکزی معتقد است تامین کسری سازمان تامین اجتماعی با افزایش سن بازنشستگی یا کاهش مصادیق مشاغل سخت و زیان آور جفا به کارگران است.

«داوود حسین‌خانی» با انتقاد از اظهارنظر اخیر وزیر کار که بر افزایش سن بازنشستگی در پی کاهش منابع سازمان تامین اجتماعی تاکید کرده بود، به ایلنا گفت: جبران کاهش منابع سازمان تامین اجتماعی از طریق افزایش سن بازنشستگی برخلاف وعده وعید‌های وزیر کار پیش از کسب رای اعتماد از مجلس است.

وی ادامه داد: کارگران نباید به دلیل کاهش منابع سازمان تامین اجتماعی تاوان دهند چرا که راز کاهش منابع این سازمان، نشتی آن است.

این فعال کارگری ریخت و پاش‌های دوران تصدی مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی را یکی از عوامل کاهش منابع این صندوق بیمه گر دانست و تاکید کرد هرگونه تغییر و تحول که به افزایش سن بازنشستگی منجر شود، ظلم به جامعه کارگری خواهد بود.

به گفته حسین‌خانی، اگر منابع هدر رفته در دوران تصدی مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی که شرح آن در گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس آمده بود به این صندوق بیمه گر بازگردانده شود، کسری سازمان تامین اجتماعی تا حدودی جبران می‌شود.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان مرکزی در پایان اظهار کرد: حل مشکل کاهش منابع سازمان تامین اجتماعی با انتخاب آسان‌ترین راه یعنی افزایش فشار بر کارگران عادلانه نیست.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...