فقدان آموزش، سلامتی کارگران ساختمانی را تهدید می‌کند

فقدان آموزش، سلامتی کارگران ساختمانی را تهدید می‌کند

1393-02-01

رئیس انجمن صنفی بناهای سفت کار استان تهران از عدم برخورداری کارگران ساختمانی و بنایان از آموزش مناسب انتقاد کرد و هشدار داد:‌ اکثر کارگران ساختمانی از مهارت های لازم بی بهره اند و این مساله بعد از نقص‌های ایمنی مهمترین عامل بروز حوادث در کارگراه های ساختمانی است.

«حسین ناطق» با بیان اینکه در حال حاضر صنعت ساخت و ساز با کمبود نیروهای ماهر مواجه است اظهار داشت: علت برخی از حوادث و مشکلات ناشی از کار، مهارت پائین کارگران و استادکاران است، در این شرایط افزایش امکانات و ایمنی محیط کار به تنهایی قادر به جلوگیری از وقوع حوادث دلخراش نخواهد بود.

این مقام کارگری در ادامه افزایش عمر و کارایی ساختمان ها را از دیگر فواید آموزش کارگران عنوان کرد و افزود: تفاوت نتیجه کار کارگران ماهر و کارگران مبتدی قابل چشم پوشی نیست. کمبود مهارت کارگران و بنایان عمر ساختمان ها را به شدت کاهش داده است. بهبود این وضعیت تنها از طریق افزایش مهارت ها و نظارت بیشتر بر روند ساخت و ساز امکان پذیر خواهد بود.

«ناطق» با انتقاد از نحوه اجرای طرح آموزش کارگران ساختمانی گفت: هنوز از اجرایی شدن فراگیر این طرح خبری نیست. متاسفانه وزارت کار آموزش کارگران را آنطور که لازم است اجرا نکرده است.

وی افزود: نهادهای ذیربط باید ساز و کاری برای الزامی شدن آموزش کارگران در نظر بگیرند. این ساز و کار باید به نحوی باشد که کارفرمایان و پیمانکاران را نیز در بر بگیرد. پیمانکار علاوه بر آگاهی شخصی باید ملزم به بکار گیری کارگران و بنایان ماهر و همچنین آموزش کارگران مبتدی باشد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...