کارگران موقت انگیزه فعالیت صنفی ندارند

کارگران موقت انگیزه فعالیت صنفی ندارند

1393-01-14

یک فعال حقوق صنفی کارگران معتقد است بسیاری از کارگران قراردادی و پیمانی از ترس اخراج شدن، تمایلی به انجام فعالیت‌های صنفی ندارند.

«رضا فرض علیان» در این باره به ایلنا گفت: رواج استخدام‌های پیمانی و قراردادهای موقت کار باعث شده است تا در بسیاری از کارخانه‌ها کارگران به صورت غیرعلنی از پیگیری مطالبات صنفی خود منع شوند.

این مقام کارگری در تشریح محدودیت‌هایی که برای فعالیت صنفی کارگران پیمانی و قراردادی ایجاد شده‌ است گفت: کارفرمایان و مدیرانی که تمایلی به فعالیت تشکل‌های رسمی صنفی کارگری نداشته باشند با تهدید امنیت شغلی نمایندگان کارگران که عمدتا کارگران قراردادی و پیمانکاری هستند، برای فعالیت‌های صنفی محدودیت ایجاد می‌کنند.

به گفته عضو هیات رئیسه کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار محور جاده مخصوص کرج، عدم تمدید و یا فسخ زودهنگام قراردادهای کار ساده‌ترین شیوه‌ای است که کارفرمایان با استفاده از آن می‌توانند تمایلات صنفی کارگران موقت را در داخل محیط کار محدود کنند.

وی افزود: به موازات این محدودیت‌های درون کارگاهی، کارفرمایان می‌توانند از طریق اداره کار به ادامه فعالیت تشکلهای صنفی چون شوراهای اسلامی کار خاتمه دهند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...