سلامت نیروی کار بخش درمان در معرض تهدید دائمی قرار دارد

سلامت نیروی کار بخش درمان در معرض تهدید دائمی قرار دارد

1392-12-17

دبیر علمی ششمین همایش سراسری طب کار و بیماری‌های شغلی گفت: در حالی روزانه صدها نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در کشور جان می‌بازند که پیشگیری از آن‌ها، فوق العاده آسان است.

به گزارش ایلنا، «امید امینیان» امروز در ششمین همایش سراسری طب کار و بیماری‌های شغلی در این باره گفت: هم اکنون ۳۰ درصد افراد ۱۵ ساله در کشورهای در حال توسعه قبل از رسیدن به سن ۶۰ سالگی، جان خود را از دست می‌دهند در حالیکه این رقم در کشورهای توسعه یافته ۱۰ درصد است.

تهدید سلامت نیروی کار بخش درمان

امینیان در ادامه به سلامت شاغلان مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: سال‌ها است که سلامت این افراد به فراموشی سپرده شده است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۱۰ هزار پزشک عمومی و متخصص و بیش از ۲۰۰ هزار پرستار در ۹۰۰ بیمارستان و همچنین فعالیت هزاران مطب و کلینیک خصوصی و دولتی در کشور تصریح کرد: متاسفانه در این مراکر توجه کافی به امر پیشگیری از بیماری‌های ناشی از کار نمی‌شود.

امینیان گفت: کارکنان بیمارستان‌ها علاوه بر عوامل خطر در محیط‌های شغلی معمولی با صد‌ها نوع خطر از جمله مخاطرات بیولوژیکی، مخاطرات ارگونومیکی ناشی از حمل بیمار و فشارهای عضلانی، مخاطرات شیمیایی ناشی از داروهای شیمیایی و مواد ضدعفونی کننده، مخاطرات فیزیکی ناشی از تشعشعات، برق گرفتگی و تماس با مواد سوزاننده مواجه هستند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...