پیش از کشته شدن کارگران هشدار داده بودیم

پیش از کشته شدن کارگران هشدار داده بودیم

1392-12-03

نماینده کارگران معدن «چشمه پودنه» که بر اثر حادثه انفجار روز پنجشنبه ۳ تن از همکاران‌اش را از دست داده است، می‌گوید که کارگاه محل حادثه فاقد امکانات ایمنی از جمله دستگاه مناسب «گازسنجی» برای اعلام خطر به کارگران بوده است.

«مهدی همتی» نماینده کارگران دو روز پس از وقوع این حادثه به خبرنگار ایلنا گفت: به دلیل فقدان «امکانات نجات» مناسب با این حادثه، گروه نجات یکی از معادن مجاور یک ساعت پس از انفجار خود را به محل حادثه رساندند.

او درباره «امکانات ایمنی» این معدن نیز گفت: در تونل محل حادثه دستگاه تهویه هوا مرکزی وجود نداشته است و کارگران با دستگاه مکنده دستی گاز را تخلیه می‌کنند.

نماینده کارگران این معدن افزود: دستگاه گازسنج که باید میزان گازهای منفجرا در تونل را به کارگران گزارش دهد نیز به دلیل کهنه بودن، کارگران را از وقوع خطر آگاه نکرده است.

همتی درباره سایر امکانات نجات در این معدن گفت: معدن چشمه پودنه در مجموع یک دستگاه آمبولانس دارد که اکنون خراب است. همچنین لوکوموتیوی به نام «بیماربر» در تونل‌ها وجود دارد که این دستگاه نیز کار نمی‌کند.

نماینده کارگران با اشاره به پی‌گیری‌هایی که برای تعمیر دستگاه اسپیلاتور (اکسیژن‌ساز) انجام داده است، گفت: سال‌هاست که به عنوان نماینده کارگران با مراجعات مکرر به هر مسئولی که تصور کنم می‌تواند در این خصوص کاری انجام بدهد به دنبال تعمیر این دستگاه‌ها هستم اما کسی ما را جدی نمی‌گیرد و به حرفمان گوش نمی‌دهد.

مهدی همتی به کشته شدن کارگر دیگری به نام «حسین زمانی» در مردادماه سال جاری در همین معدن اشاره کرد و گفت: مسئولان پیش از وقوع حادثه به هشدارهای ما گوش نمی‌دهند و پس از کشته شدن همکارانمان تیم‌های علت‌یابی تشکیل می‌دهند.

نماینده کارگران معدن چشمه پودنه با بیان اینکه «ما نه فقط امنیت شغلی، که امنیت جانی هم نداریم» تاکید کرد: هر بار که درباره کار نکردن دستگاه‌های تهویه هوا در عمق ۲۵۰۰ متری زمین اعتراض می‌کردیم ما را به اخراج تهدید می‌کردند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...