کارگران به اندازه یک دستمزد کامل از تورم جا مانده‌اند

کارگران به اندازه یک دستمزد کامل از تورم جا مانده‌اند

1392-11-13

دبیر خانه کارگر تهران گفت: تجمیع عقب افتادگی‌های مزد کارگران طی سالیان گذشته به نقطه‌ای رسیده است که اگر امسال دستمزد کارگران ۱۰۰ درصد افزایش یابد، تازه به نقطه برابری با تورم رسیده است.

«اسماعیل حق‌پرستی» به ایلنا گفت: اگرچه بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی کشور مربوط به سوءمدیریت دولتمردان در کنترل قیمت‌ها و مهار تورم بوده است، اما همواره در آستانه تصویب مزد کارگران بر تاثیر افزایش مزد بر تورم تاکید می‌شود.

به گفته این فعال کارگری، تکرار این روند باعث شده است که دستمزد کارگران بر خلاف ماده ۴۱ قانون کار (که بر تناسب دستمزد و تورم تاکید دارد)، هر سال با مقداری فاصله از تورم تصویب شود که با تجمیع این اعداد اکنون به اندازه یک دستمزد کامل از تورم جا مانده است.

حق پرستی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مزد تلفیقی گفت: مزد تلفیقی حاصل محاسبه نقدی و غیرنقدی دستمزد است که برای اجرا نیاز به کار‌شناسی یک تیم اقتصادی فعال دارد.

اوبا بیان اینکه مزد تلفیقی در این فرصت کم باقی مانده اجرا شدنی نیست و ساز و کار آن نیاز به زمان دارد افزود: حتی اکنون که دولت یازدهم مدعی یک تیم اجرایی قوی است بعید به نظر می‌رسد با فرصت باقیمانده بتواند مزد تلفیقی را اجرایی کند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...