حفظ اشتغال از افزایش مزد برای دولت مهمتر است

حفظ اشتغال از افزایش مزد برای دولت مهمتر است

1392-11-09

معاون تنظیم و نظارت بر روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به دلیل منفی بودن رشد اقتصادی کشور اشتغال در حال ار بین رفتن است.
به گزارش خبرنگار ایلنا «سید حسن هفده‌تن» با اعلام این مطلب در نشست امروز دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور گفت: طوفان شدیدی اقتصاد کشور را تهدید می‌کند بطوری که در حال حاضر ۵۰ شاخص اساسی در عرصه‌های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی رشد منفی دارند.
این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سخنان خود از رشد نامناسب اقتصادی در بیش از ۶۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی کشور خبرداده و افزوده است: تا به این لحظه افزایش نرخ رشد تورم باعث شده تا قدرت واقعی خرید مزدبیگران به ۵۸ درصد میزان قدرت سابق کاهش یابد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با تاکید بر آشفته بودن شرایط اقتصادی افزوده است: «آشپزخانه اقتصادی» کشور هم اکنون تعطیل است.
هفده‌تن در ادامه این سخنان گفت: با توجه به وضع نامساعد کنونی ضروری است تا جامع کارگری بیش از هر زمان دیگر خادمان خود از خائنان احتمالی بازشناسد تا از این طریق از سوء استفاده فرصت‌طلبانی که هیچ انگیزه‌ای برای ایجاد و حفظ اشتغال مولد ندارند جلوگیری کند.
معاون تنظیم و نظارت بر روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بابیان اینکه نگاه مجموعه کنونی مسئولان این وزارت خانه و سازمان تامین اجتماعی نسبت به مسائل کارگری و کارفرمایی خاص و متفاوت است، در خصوص سیاست‌های افزایش مزد سال آینده افزود: در شرایط کنونی سیاست یکسویه افزایش دستمزد‌ها در درازمدت پاسخگوی جامعه نیست و بهتر آن است دستمزد‌ها با توجه به واقعیت‌های اقتصادی افزایش یابد.
وی بابیان اینکه دولت تدبیر و امید رویکرد دوم را در خصوص نحوه افزایش دستمزد کارگران پذیرفته است، ادامه داد: ابن راه حل شاید به مانند نوشیدن طولانی مدت یک داروی تلخ، ظاهری نامطلوب داشته باشد اما بطور قطع اجرای آن تامین کننده ضمانت بقای امینت شغلی و اجتماعی کارگران خواهد بود.
 وی بابیان اینکه ما باید تخولا اساسی و ارزشمند ایجاد کنیم تا رشد اقتصادی مثبت شود و شاخص‌های بهره وری رشد کند، افزود: به غیر از گروهی سودجو و فرصت طلب، شرایط اقتصادی کنونی کشور هم برای کارگران و هم کارفرمایان دشواری‌هایی را به همراه داشته است.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...