نبود نظارت بر رعایت اصول ایمنی مرگ کارگران را افزایش داده است

نبود نظارت بر رعایت اصول ایمنی مرگ کارگران را افزایش داده است

1392-11-03

جمعی از فعالان مستقل کارگری فلزکار و مکانیک طی بیانیه‌ای نسبت به کشته شدن دو زن کارگر در حادثه آتشسوزی یک کارگاه تولیدی در خیابان جمهوری واکنش نشان دادند.
به گزارش خبرنگار ایلنا در این بیانیه آمده است: متاسفانه در فاجعه کشته شدن ۲ کارگر زن خیاط، نیروهای آتش نشانی بدون در اختیار داشتن نردبام‌های قابل استفاده و تشک‌های بادی به محل حادثه اعزام می‌شوند و در ‌‌نهایت این کارگران از ترس سوختن و برای نجات به خیابان سقوط کرده و کشته شوند.

نویسندگان این بیانیه همچنین به حوادث شغلی که در روزهای قبل در مورد مرگ سه کارگر چاه کن در میدان آرژانتین تهران، سقوط منجر به فوت یک کارگر ساختمانی از بلندی داربستی در مشهد، کشته شدن ۵ تن از عوامل پروژه سینمایی معراجی‌ها بر اثر انفجار مواد منفجره، مرگ یک کارگر متروی اهواز بر اثر گیر کردن لباس در میان واگن حمل بار و کشته شدن ۲ کارگر جوشکار پتروشیمی خرم آباد بر اثر انفجار مخزن خالی نشده گازوئیل اشاره شده است.
به باور کارگران نویسنده این بیانیه نبود نظارت بازرسان وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی باعث شده است تا به دلیل سود جویی کارفرمایان، اصول ایمنی و حداقل استاندارهای شرایط کار نادیده گرفته شود و در نتیجه مرگ کارگرانی که از سر استیصال حاضر‌اند تا برای تامین مخارج خانواده‌های در محیط‌های ناامن شغلی حاضر شوند به امری عادی بدل شود.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...