فوت سالانه ۲۷۰۰ نفر از تهرانی‌ها بدلیل آلودگی هوا

فوت سالانه ۲۷۰۰ نفر از تهرانی‌ها بدلیل آلودگی هوا

1392-10-30

متاسفانه روزانه شاهد فوت ۷ الی ۸ تن از شهروندان تهرانی بدلیل آلودگی هوا هستیم.

مسیح انصاری، مدیر عامل انجمن حمایت از مصرف کنندگان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص این انجمن اظهار داشت: این انجمن یک NGO‌ مردمی است با موافقت وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرد و با وقفه‌ای دو ساله مجددا فعالیت خود را شروع کرده است.

وی با بیان اینکه این  انجمن زیر مجموعه سازمان حمایت نیست گفت: این انجمن به آگاه کردن مردم نسبت به حقوق خودشان در زمینه کالا و خدمات می‌پردازد زیرا مردم روزانه با افراد متخصص در حوزه‌های گوناگون خودرو، مسکن و سایر کالا‌ها مواجه هستند و باید با حقوق خود آشنا باشند در حالی که سازمان حمایت بیشتر حمایت از تولیدکنندگان را در نظر دارد.

وی به اطلاعیه‌ای که هفته گذشته در خصوص درخواست این انجمن برای کاهش بهای خودرو منتشر شد اشاره کرد و گفت: این اطلاعیه بر اساس گفته‌های عیسی امامی ناظر شورای رقابت تنظیم شده بود که قیمت خودرو باید با نرخ دلار ۳۶۰۰ تومان محاسبه شود و ما نیز  فرض را بر این داشتیم و خواستار کاهش قیمت انواع خودرو شدیم.

انصاری افزود: هر چند برای سال آینده نیز نرخ دلار در بودجه ۲۶۵۰ تومان در نظر گرفته شده و با در نظر گرفتن همین موضوع قیمت‌ها باید به صورت منطقی تری باشد.

وی با بیان اینکه مردم نباید تاوان عدم بهره وری و مدیریت غلط خودروسازان را بپردازند گفت: اینکه گفته می‌شود خودروسازان همچنان زیان ده هستند بدلیل مشکلات در بهره وری و مدیریت آنهاست.

انصاری با اشاره به فوت سالانه ۲۷۰۰ نفر از تهرانی‌ها بدلیل آلودگی هوا افزود: در تلاش هستیم با ارائه راهکارهای مناسب در جهت کاهش آلودگی هوا نیز اقداماتی انجام دهیم در این راستا به زودی اطلاعیه‌ای نیز منتشر خواهیم کرد، متاسفانه روزانه شاهد فوت ۷ الی ۸ تن از شهروندان تهرانی هستیم که با رعایت برخی مسائل می توان این آمار را کاهش داد.

وی در خاتمه گفت: حدود ۷ سال پیش برای نشریه انجمن حمایت از مصرف کنندگان درخواستی به وزارت ارشاد دادیم که متاسفانه تاکنون پاسخی به ما نداده‌اند این در حالی است که به نظر می‌رسد کمبود چنین نشریه‌ای در جامعه کاملا محسوس است و مصرف کنندگان نیز باید نشریه ای برای خود داشته باشند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...