بنزین غیراستاندارد دلیل اصلی آلودگی هوا

بنزین غیراستاندارد دلیل اصلی آلودگی هوا

1392-10-12

دولت نباید نگران این مسئله باشد که اگر در زمینه منابع آلودگی هوا اطلاع رسانی صحیح کند درآمد‌هایش کاهش می‌یابد بلکه باید به فکر درآمد جایگزین و تولید بنزین استاندارد باشد.

ایلنا: چندی پیش شاهد بودیم که جمعی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر درنامه سرگشاده، هموطنان را به اعطای یارانه برای حل مشکلات و معضلات زیست محیطی دعوت کردند و یارانه‌های خود را نیز به سازمان حفاظت محیط زیست اهدا کردند.

"سهیلا جلودار زاده"، رئیس اتحادیه کارگران زن کشور، در مورد این حرکت به خبرنگار ایلنا گفت: اهدای یارانه هنرمندان به سازمان حفاظت محیط زیست حقیقتا یک عمل هنرمندانه بوده است. شاید به لحاظ مادی این کار کمک زیادی به سازمان محیط زیست نکند، اما به لحاظ معنوی مردم و مسئولین را به این موضوع متوجه کرده که جان میلیون‌ها انسان در خطر است و کار جدی باید برای این مساله انجام شود. من نیز از این حرکت هنرمندان تشکر می‌کنم و اگر من هم یارانه می‌گرفتم در این کار با آن‌ها همراه می‌شدم.

وی افزود: این مساله امروز برای همه مشخص است که مصرف بنزین غیراستاندارد سبب بروز این مقدار از آلودگی هوا شده است. امروزه حتی در مناطقی که در گذشته هوای خوبی داشتند به مشکل آلودگی هوا دچار شده‌اند. همچنین بارانی که در این آلودگی هوا می‌بارد و سپس جذب خاک می‌شود سبب بروز مشکلات زیادی برای کشاورزی می‌شود. 

این نماینده پیشین مجلس گفت: نباید به این مسئله فکر کرد که عدم مصرف این بنزین سبب بروز اختلالات اقتصادی می‌شود. بلکه باید در نظر داشت که آلودگی هوا سبب به بارآوردن مشکلات زیادی برای نظام، مردم و نسل‌های آینده خواهد شد.

جلودار‌ زاده ادامه داد: همه باید برای حل مشکل آلودگی هوا از منافع خود بگذرند و حداقل مصرف را داشته باشند. دولت هم نباید نگران این مسئله باشد که اگر اطلاع رسانی کند درآمد‌هایش کاهش می‌یابد بلکه باید به فکر درآمد جایگزین و تولید بنزین استاندارد باشد.

وی در پایان گفت: مصرف این نوع بنزین باید متوقف شود و دولت باید به فکر تولید بنزین سالم‌تر باشد و یا حداقل اگر سه واحد از این بنزین تولید می‌کند، یک واحد بنزین استاندارد نیز وارد کند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...