تدوام آلودگی هوا تا دوشنبه

تدوام آلودگی هوا تا دوشنبه

1392-10-05

روز دوشنبه سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب وارد کشور می‌شود / این سامانه موجب بارش باران و برف در کشور خواهد شد / وضعیت آلودگی هوای تهران تا روز سه شنبه هوای آینده ادامه خواهد داشت.

ایلنا: مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی، گفت:‌ آلودگی هوای در کشور تا روز دوشنبه هفته آتی ادامه خواهد داشت در این مدت دمای هوا در کشور به ویژه کاهش می‌یابد.

احد وظیفه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه تا روز دوشنبه هفته آتی در وضعیت هوای کشور تغییر چندانی ایجاد نخواهد شد و وضعیت پایدار ادامه خواهد داشت، افزود: متاسفانه بارش برف و باران و وزش باد در کشور وجود ندارد و این مساله موجب خواهد شد تا وارانگی دما همچنان در بیشتر نقاط کشور ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه دمای هوا در اکثر نقاط کشور همچنان سرد خواهد بود، اظهار کرد: روز یکشنبه با ورود سامانه خفیفی از شمال شرق کشور در محدوده خراسان رضوی و شمالی شاهد بارش خفیف برف و باران خواهیم بود از این رو پیش بینی می‌کنیم از میزان آلودگی هوا در این منطقه کاسته شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز دوشنبه سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب وارد کشور می‌شود، گفت:‌ این سامانه موجب بارش باران و برف در کشور خواهد شد البته بیشتر جنوب غرب، غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد با این سامانه که تا روز چهارشنبه فعال است از شدت آلودگی هوا کاسته می‌شود.

وظیفه درباره وضعیت هوای تهران نیز، اظهار کرد: وضعیت آلودگی هوای تهران تا روز سه شنبه هوای آینده ادامه خواهد داشت دمای هوا همچنان منفی یک خواهد بود از این رو پیشنهاد تدوام اجرای طرح زوج و فرد سراسری و تعطیلی مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی را به کمیته کاهش آلودگی هوا را ارائه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه با بارندگی در تهران در هفته اتی نخواهیم نداشت، ادامه داد: اگر هم بارندگی باشد بسیار خفیف و در ارتفاعات خواهد بود. اما پیش بینی ما این است که اواخر خفته آتی در تهران علاوه بر کاهش آلودگی شاهد گرم شدن دمای تا دو درجه باشیم.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...