کیفیت امروز هوای تهران بسیار ناسالم است

کیفیت امروز هوای تهران بسیار ناسالم است

1392-10-04

بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهر تهران که در ساعت ۸ امروز مورخ ۳ / ۱۰ / ۹۲ دریافت شده است، شاخص کیفیت هوا ۲۲۵ و آلاینده اصلی ذرات معلق (PM۲. ۵) است.

ایلنا: رییس مرکز سلامت محیط و کار اعلام کرد: کیفیت امروز هوای تهران (سه شنبه ۳ دیماه) بسیار ناسالم گزارش شده است.

به گزارش ایلنا، کاظم ندافی گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهر تهران که در ساعت ۸ امروز مورخ ۳ / ۱۰ / ۹۲دریافت شده است، شاخص کیفیت هوا ۲۲۵ و آلاینده اصلی ذرات معلق (PM۲. ۵) است.

وی افزود: در این شرایط کیفیت هوا بسیار ناسالم است و افراد مبتلا به بیماریهای قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند. افراد دیگر باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی سازمان هوا‌شناسی احتمالا در ساعات آینده نیز کیفیت هوا در همین شرایط باقی خواهد ماند.

وی افزود: در این شرایط ضروری است استانداری تهران اقدامات مربوط به ماده ۷ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا را به مورد اجرا بگذارد. شرایط مصوبات کمیته اضطرار باید به گونه‌ای باشد که زمینه اجرای توصیه‌های بهداشتی توسط مردم فراهم شود.

بنابر این گزارش وزارت بهداشت همچنین به مراکز بهداشتی درمانی تهران ابلاغ کرده است که با توجه به قرار گرفتن وضعیت هوا در شرایط بسیار ناسالم و احتمال افزایش مراجعه بیماران قلبی، ریوی و نیز سالمندان به این مراکز، آمادگی لازم را برای پذیرش این بیماران داشته باشند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...