توصیه‌های وزارت بهداشت به عزاداران حسینی

توصیه‌های وزارت بهداشت به عزاداران حسینی

1392-09-30

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از وزارت بهداشت سیدرضا غلامی بیان کرد: بازرسان بهداشت محیط سراسر کشور به منظور ارتقاء سطح سلامت جامعه به ویژه جلوگیری و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و غذا موظف هستند در محل‌های برگزاری مراسم اعم از هیئت‌ها، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها حضور داشته و بر نحوه توزیع نذورات نظارت داشته باشند.

وی با تأکید بر استفاده از آب سالم و لوله‌کشی برای پخت و پز، تهیه چای و شست و شوی ظروف افزود: در تهیه تذورات باید از مواد غذایی خام بسته‌بندی شده و مورد تائید وزارت بهداشت استفاده شود. همچنین فرآورده‌های گوشتی نیز باید مورد تائید سازمان دامپزشکی کشور باشد.

 

وی با توصیه بر استفاده از نمک‌های یددار تصفیه شده اضافه کرد: در تهیه نذورات از روغن‌های با ترانس پایین استفاده شود. حبوبات و غلات مورد استفاده فاقد نم و رطوبت و کپک‌زدگی باشند و در صورت استفاده از سبزی و میوه به صورت خام، چهار مرحله سالم‌سازی، شامل پاک کردن، گندزدایی، انگل‌زدایی و شستشوی نهایی انجام شود. 

معاون فنی مرکز بهداشت محیط وزارت بهداشت بر استفاده از ظروف یک بار مصرف برپایه گیاهی برای آب آشامیدنی و بسته‌بندی مواد غذایی تأکید کرد و گفت: غدای پخته شده بلافاصله پس از طبخ باید مصرف شود.

غلامی با اشاره به فصل سرما و استفاده از وسایل گرمازا در محل برگزاری مراسم مذهبی، بر ضرورت رعایت نکات ایمنی به منظور جلوگیری از گازگرفتگی و آتش‌سوزی تأکید کرد.

 


مطالب مرتبط...

1 نظر

  1. KalieKalie:

    I think these are terrific, and helps to dispel the notion that eroticism and sex are only for "normal" people, or for the &quft;beautioul." Bravo to this photographer.