ایران رتبه نخست تولیدات علمی را در خاورمیانه دارد

ایران رتبه نخست تولیدات علمی را در خاورمیانه دارد

1392-09-30

 

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از وزارت بهداشت، علی اکبری ساری در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این مطلب گفت: ایران همچنین در زمینه رشد و سرعت تولیدات علمی رتبه اول دنیا را دارد که کشورهای کره جنوبی، تایوان، ترکیه و چین در رتبه‌‌های بعدی قرار گرفتند.

 

وی با اشاره به سیاست‌های معاونت جدید پژوهشی مبنی بر توجه به کیفیت مقالات علمی پژوهشی کشور گفت: رویکرد معاونت جدید وزارت بهداشت از سمت کمیت مقالات علمی پژوهشی به سمت کیفیت و تلاش برای ارتقای کیفیت مجلات و مقالات موجود است لذا دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از این پس بر اساس کیفیت، ارجاع و مقالات کاربردی‌تر ارزیابی می‌شوند.

 

وی همچنین بر اخلاقمداری در انتشارات تأکید کرد و اظهار داشت: در بحث انتشارات مقالات و مجلات، مباحثی چون سرقت ادبی، علمی، تصرف مقالات دیگران، استفاده از مقالات دیگران و داده سازی وجود دارد که برای جلوگیری از آن 8 تا 10 آئین‌نامه در همه بخش‌ها نوشته شده است و از طریق وزارت بهداشت کنترل و پیگیری می‌شود.

اکبری ساری، حرکت از سمت کمیت به کیفیت، نمایه نمودن مجلات، تشویق مجلات نمایه شده، افزایش ارجاع، تعاملات بین المللی، برون سپاری و انتشار الکترونیک را از سیاست های جدید معاونت تحقیقات وزارت بهداشت برشمرد.

بر اساس این گزارش، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این آیین، ضمن اشاره به تصویب 140 طرح تحقیقاتی و 285 مقاله علمی پژوهشی در سال گذشته اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 200 مقاله توسط پژوهشگران دانشگاه منتشر شده و 115 طرح تحقیقاتی به تصویب رسیده است.

غلامعلی حمیدی، با اشاره به افزایش 10 درصدی تصویب طرح های تحقیقاتی در دانشگاه با وجود محدودیت های مالی در سال جاری افزود: 72 مقاله از مجموع مقالات سال جدید در مجلات سطح یک بین المللی به چاپ رسیده است.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...