با رعایت نکات‌ایمنی آسیب‌های شغلی را به حداقل برسانید

با رعایت نکات‌ایمنی آسیب‌های شغلی را به حداقل برسانید

1392-09-17

دندانپزشکان باید با رعایت نکات ‌ایمنی ، آسیب‌های ناشی‌ از این شغل از جمله مسمومیت با آمالگام، دردهای ناحیه ستون‌فقرات و گردن و ابتلا به بیماری‌های واگیردار را به حداقل برسانند.

اکبر فاضل دبیر شورای عالی آموزش دندانپزشکی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، در مورد مصائب شغلی دندانپزشکان، گفت: دندانپزشکان در حین فعالیتشان با مشکلات فراوانی از جمله مسمومیت با آمالگام(جیوه) مواجه هستند که می‌تواند از راه پوست یا استنشاق از محیط وارد بدنشان شده و در درازمدت در کلیه آنها رسوب ‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه تماس با اشعه رادیوگرافی یکی دیگر از خطراتی است که دندانپزشکان را تهدید می‌کند، افزود: هم‌‌اکنون استفاده از دستگاه‌های جدید می‌تواند تا حد زیادی احتمال وجود خطرات ناشی از اشعه رادیوگرافی را کاهش دهد.

فاضل تصریح کرد: نحوه نشستن دندانپزشکان حین فعالیت از دیگر مشکلات شغلی دندانپزشکان است که به دست،‌ گردن و ستون فقرات آنها آسیب جدی وارد می‌کند.

همچنین، ابتلا به بیماری‌های واگیردار همچون HIV مثبت، هپاتیت و استرس ناشی از کار نیز از دیگر مشکلات شغلی دندانپزشکان است.

وی تأکید کرد: دندانپزشکان بویژه افراد جوانی که تازه وارد این شغل شده‌اند باید شرایط ایمنی را در نظر گرفته و با استفاده از وسایل مجهز، نشستن صحیح روی صندلی و استراحت بین کار، آسیب‌های ناشی از این شغل را به حداقل برسانند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...