تجمع کارگران کاشی تبریز کف در اعتراض به تاخیر ۲ ساله در پرداخت مزدشان

تجمع کارگران کاشی تبریز کف در اعتراض به تاخیر ۲ ساله در پرداخت مزدشان

1392-09-13

«صبح امروز چهارشنبه (۱۳ آذر ماه) جمعی از کارگران کارخانه کاشی تبریز کف دراعتراض به ۲۸ ماه حقوق معوقه شان در محوطه کارخانه تجمع کردند.»

دبیر خانه کارگر تبریز از تجمع صبح امروز (چهارشنبه ۱۳ آذر ماه) جمعی از کارگران «کاشی تبریز کف» در اعتراض به ۲۸ ماه حقوق معوقه شان در محوطه کارخانه خبر داد.

«کریم صادق‌زاده» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: بیش از دو سال است که حقوق ۲۵۰ کارگر کاشی تبریز کف شهرستان مرند به دلیل افزایش مشکلات مالی به تاخیر افتاده است.

وی بیان اینکه از تیر ماه سال جاری حق بیمه این کارگران پرداخت نشده است، افزود: سوء مدیریت در این کارخانه باعث شده این واحد با مشکلات زیاد مالی رو به رو شود به گونه ای که که هم اکنون توان ادامه حیات ندارد.

این فعال کارگری در ادامه درباره سوابق مدیریتی کارفرمای این واحد تولیدی گفت: این کارفرما علاوه بر مدیریت کارخانه کاشی تبریز کف که در حال تعطیل شدن است مدیریت دو واحد دیگر در استان به نامهای نساجی تبریز و سراب بافت را بر عهده دارد که هر دو در شرف تعطیلی کامل قرار دارند و تعداد زیادی از کارگران شان نیز بیکار شده‌اند.

وی تصریح کرد:  بخشی از مشکل کارخانه کاشی کف، ماشین آلات و تجهیزات فرسوده است که به نوسازی نیاز دارند. فرسودگی این کارخانه به حدی زیاد است که حتی بانکهای طلب کار تمایلی برای مصادره کارخانه به عنوان طلب شان ندارند.

به گفته صادق‌زاده، از کارگران این واحد تعدادی نیز با سوابق بالا در شرف بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان آور هستند که به سبب پرداخت نشدن سهم ۴ درصد کارفرما به تامین اجتماعی، امکان بازنشتگی ندارند.

 

منبع: ایلنا

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...