۵۰ هزار کارگر ساختمانی کمتر از سهمیه امسال بیمه شده‌اند

۵۰ هزار کارگر ساختمانی کمتر از سهمیه امسال بیمه شده‌اند

1392-08-29

چکیده: «با وجودی که تعهدات و منابع مالی پیش بینی شده در قانون تاکنون به صورت کامل محقق نشده و تنها یک سوم آن به حساب سازمان واریز شده، سازمان تامین اجتماعی به منظور احترام به کارگران ساختمانی نسبت به تحت پوشش قرار گرفتن ۱۵۰ هزار نفر از آن‌ها تاکنون اقدام کرده است.»

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از بیمه نشدن ۵۰ هزار کارگر ساختمانی طبق سهمیه سال جاری به دلیل محقق نشدن دو سوم تعهدات و منابع مالی پیش بینی شده در قانون خبر داد.

به گزارش ایلنا، «سیدتقی نوربخش» در این باره توضیح داد: بر اساس قانون، سازمان تامین اجتماعی تکلیف داشت تا پایان سال گذشته، ۶۰۰ هزار نفر و در سال ۹۲ نیز ۲۰۰ هزار نفر را تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی درآورد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: براساس بند ۸۹ لایحه بودجه سال ۹۲ از تاریخ اول تیرماه حق بیمه کارگران ساختمانی که از طریق صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری اخذ می‌شد، متوقف و حق بیمه مربوطه به میزان ۹۰۰ میلیارد تومان در ۹ ماهه سال ۹۲ از محل اخذ مالیات بر ارزش افزوده دریافت خواهد شد و به ازای آن ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

نوربخش با بیان اینکه «در سه ماهه اول سال جاری ۱۰۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش این سازمان قرار گرفتند» افزود: با وجودی که تعهدات و منابع مالی پیش بینی شده در قانون تاکنون به صورت کامل محقق نشده و تنها یک سوم آن به حساب سازمان واریز شده، سازمان تامین اجتماعی به منظور احترام به کارگران ساختمانی نسبت به تحت پوشش قرار گرفتن ۱۵۰ هزار نفر از آن‌ها تاکنون اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: کارگران ساختمانی که دارای کارت مهارت فنی بوده و عملا در مشاغل ساختمانی فعالیت دارند، می‌توانند از این قانون بهره‌مند شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: نرخ پرداختی از سوی کارگران ساختمانی هفت درصد حداقل دستمزد بوده که به صورت ماهیانه در دوره‌های چندماهه قابل پرداخت است.

 

منبع:ایلنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...