قائم مقام وزیر بهداشت: هزینه‌های سلامت باید کاهش پیدا کند

قائم مقام وزیر بهداشت: هزینه‌های سلامت باید کاهش پیدا کند

 

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها گفت: خدمات حوزه سلامت پس از پیروزی انقلاب به هیچ‌ وجه قابل مقایسه با دوره پیش از آن نیست و شاخصهای سلامت کشور رشد و بالندگی داشته است اما ما را قانع نمی کند و مردم ما لیاقت بیش از اینها را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کهگیلویه و بویراحمد، دکتر سید حسن امامی رضوی در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: در شاخص‌های سلامت رشد و بالندگی پیدا کرده‌ایم و امروز خدمات متعدد وزارت بهداشت چه در حوزه زیرساخت‌ها و چه در عرصه رشد و اعتلای نیروی انسانی قابل مقایسه با گذشته‌ نیست.

وی اظهار کرد: توسعه و پیشرفت در مناطق مختلف متفاوت بوده است و در همه دولتها توجه به مناطق محروم و کم کردن فاصله بود در استان کهگیلویه و بویراحمد کارهای خوبی انجام شده اما باید کارهای بیشتری انجام شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاهها با بیان این مطلب که مناطق مختلف کشور از نظر برخورداری از امکانات حوزه سلامت فاصله زیادی با هم دارند، خاطرنشان کرد: نزدیک کردن فاصله‌ها نیازمند تمرکز و تلاش بیشتر از سوی مسئولان است.

امامی رضوی توجه به ارتقای سلامت جامعه را از اهداف مهم این وزارتخانه دانست و بیان کرد: در حوزه سلامت مردم انتظار پاسخگویی سریع و ملموس از بخش درمان را دارند. هزینه‌های سلامت باید کاهش پیدا کند اما تاکنون نتوانسته‌ایم در این شاخص کار زیادی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: از همه دستگاه‌هایی که در زمینه امر سلامت وظیفه‌ دارند می خواهم تا برای پاسخگویی به نیاز مردم وارد عمل شوند و نقش خود را در حوزه سلامت انجام دهند در غیر این صورت خروجی قوی نخواهیم داشت.

لازم به ذکر است که در این مراسم طی حکمی از سوی وزیر بهداشت دکتر رضا چمن به عنوان رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی معرفی و از زحمات حسام الدین نبوی زاده رییس سابق دانشگاه تقدیر شد.

 

منبع:ایسنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...