احتمال گسترده‌تر شدن آتش‌سوزی‌های استرالیا

احتمال گسترده‌تر شدن آتش‌سوزی‌های استرالیا

 

خبرگزاری آریا- مقامات ارشد آتش‌نشانی در استرالیا هشدار دادند که چند آتش‌سوزی‌ در نقاط مختلفی از نواحی "نیو ساوت ویلز" در این کشور ممکن است به هم بپیوندد و آتش سوزی را بسیار گسترده‌ کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از بی بی سی، شین فیتزمونس، رئیس کل آتش‌نشانان منطقه نیو ساوت ولز استرالیا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت که در حال حاضر در این ناحیه 58 مورد آتش سوزی وجود دارد که دستکم 14 مورد از آنها از کنترل خارج شده‌ است...

بر اساس گزارش‌ها از استرالیا دستکم سه آتش‌سوزی در منطقه "بلو مانتینز" از نواحی ایالت نیو ساوت ویلز ممکن است به هم پیوندند و آتش سوزی مهیبی را بوجود آورد.
این هشدار در حالی اعلام شده است که دولت استرالیا روز یکشنبه در پی آتش‌سوزی‌های پراکنده در جنگل‌های نیوساوت ویلز، در این منطقه وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
اعلام وضعیت فوق‌العاده این امکان را به مقامات می‌دهد تا افرادی را که خانه‌هایشان ممکن است در منطقه خطر قرار گیرد، مجبور به ترک این ناحیه کنند.
به گفته مقامات محلی انتظار می‌رود اوضاع در نیو ساوت ویلز با افزایش درجه هوای دما و وزش بادهای شدید در روزهای آتی بدتر شود.
آتش نشانان برای مهار آتش که تاکنون بیش از 200 خانه را در این منطقه تخریب کرده، در حال تلاش هستند.
مقامات محلی گفته‌اند که اوضاع فعلی در منطقه بسیار خطرناک است و در 40 سال گذشته بی‌سابقه است.
هنوز مشخص نیست که دلیل اصلی این آتش‌سوزی‌ها چه بوده است اما گفته می شود احتمالا یک تمرین نظامی در منطقه که در آن از مواد منفجره استفاده شده است دلیل یکی از موارد آتش سوزی باشد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...