آلودگی هوای تهران شنبه را تعطیل کرد

آلودگی هوای تهران شنبه را تعطیل کرد

 

به دلیل تداوم آلودگی هوای تهران و به تصمیم دولت همه مدارس، مراکز آموزشی، ادارات دولتی و بانک‌های استان تهران روز شنبه تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها از ایران در جلسه‌ "کارگروه ملی و کمیته هماهنگی مواقع اضطرار"، در شامگاه روز پنجشنبه ۱۴ دی‌ماه (سوم ژانویه) تصویب شد که کلیه مدارس، دانشگاه‌ها، وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و عمومی و بانک‌های استان تهران در روز شنبه ۱۶ دی‌ماه تعطیل شود...

بر اساس این تصمیم، بانک‌ها موظف شده‌اند که در این روز برخی از شعبه‌های خود را به عنوان "شعبه کشیک" تعیین کرده و امور بانکی مردم را انجام دهند.

همچنین کلیه تمرینات و مسابقات ورزشی استان تهران از فردا (جمعه ۱۵ دی‌ماه) تا دوشنبه ۱۸ دی‌ماه لغو شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار تهران، رئیس سازمان هواشناسی، نماینده وزارت بهداشت و نماینده اورژانس تهران از جمله حاضران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا بوده اند.

آقای تمدن درباره این جلسه به خبرگزاری مهر گفت که مشکل اصلی، طولانی شدن وضعیت پایداری هوا و وجود آلاینده‌هاست. وی افزود: "متاسفانه ۷۲ ساعت است که در این وضعیت قرار داریم و به نظر می‌رسد حدود ۷۲ ساعت دیگر این شرایط ادامه داشته باشد."

به گفته آقای تمدن، "دوای درد تعطیلی نیست ولی با توجه به طولانی شدن این وضعیت و بالا بودن شاخص های آلودگی، تعطیلی بهترین تصمیم است".

روز گذشته نیز بسیاری از مدارس در تهران، اصفهان، قم، اراک و چندین شهر دیگر ایران به دلیل آلودگی شدید هوا تعطیل بودند.

هم اکنون، طرح محدودیت تردد خودروها به صورت نوبتی برای پلاک های زوج و فرد، در سراسر تهران در حال اجراست و مجوز ورود به طرح ترافیک نیز صادر نمی شود.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...