درخواست پلیس راهنمایی ایران برای رعایت حداقل‌های ایمنی در خودروسازی

درخواست پلیس راهنمایی ایران برای رعایت حداقل‌های ایمنی در خودروسازی

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایران گفته است اگر به عهده او بود، نمی‌گذاشت برخی از خودروها شماره‌گذاری شود.

اسکندر مومنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایران، امروز، هشتم دی، به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت: "اگر دست من بود هیچ وقت اجازه نمی‌دادم خودرویی مانند پراید، وانت پیکان و وانت نیسان شماره‌گذاری شود."...

 

  وی افزود: "دو خودرو در یک مسیر تصادف می‌کنند، یکی خودرو استانداردی با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت که تلفاتی نمی‌دهد و دیگری خودرویی با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت اما کشته می‌دهد و این یعنی تفاوت ایمنی در خودرو."

رئیس پلیس و راهنمائی و رانندگی "با درخواست از شرکت های خودروسازی برای رعایت حداقل ها" در ادامه افزود: "وقتی سازمان استاندارد و محیط زیست خودرویی را تایید می کند پلیس باید آن را شماره‌گذاری کند."

بر اساس آمارها تعداد خودرو در ایران در دهه گذشته خورشیدی ۴ میلیون دستگاه بوده ولی اکنون این رقم به مرز ۱۵ میلیون دستگاه رسیده است.

به گفته آقای مومنی "از ابتدای سالجاری تا پایان آبانماه ۱۴ هزار و ۱۲۶ در تصادفات رانندگی کشور کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵.۸ درصد معادل ۸۷۰ نفر کاهش نشان می‌دهد."

پلیس راهنمایی و رانندگی و وزارت راه، در سال های اخیر برنامه های متعددی را برای کاهش تصادفات رانندگی به اجرا گذاشته اند. با این حال در ایران سالانه حدود ۸۰۰ هزار تصادف روی می دهد.

به عقیده کارشناسان، ناامنی جاده های ایران، عمر بالای خودروهای مورد استفاده مردم و برخوردار نبودن خودروهای تولیدی از ایمنی کافی، مهمترین دلایلی هستند که موجب شده اند آمار تصادفات در ایران بسیار بالا باشد.

پلیس امیدوار است با اجرای قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی و افزایش ایمنی خودروهای ساخت داخل، از میزان تصادفات کاسته شود.

بنابر گزارش های منتشر شده، در ۳۲ سال گذشته در ایران در تصادفات رانندگی ۸۰۰ هزار نفر کشته و حدود ۹ میلیون نفر زخمی شده اند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...