آموزش‌های قبل از کار

آموزش‌های قبل از کار

 

بی‌توجهی به آموزش‌های قبل از کار غیرقانونی است

به نقل از روزنامه کاروکارگر کارفرمایان طبق قانون کار موظفند آموزش‌های لازم را به کارگران بدهند در صورت بروز حادثه برای کارگران آموزش‌ندیده پرداخت دیه ضروری است کارگران و کارفرمایان از وجود قانون، ابزار و مراکز آموزشی در کشور غافل هستند سرویس کارگری. رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه ظرفیت آموزش مهارتی به چهار میلیون نفر در کشور وجود دارد، گفت: طبق قانون کار، کارفرمایان موظف هستند آموزش‌های لازم را قبل از کار به کارگران ارائه کنند.

 

X

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با خبرگزاری مجلس درباره توجه به حقوق اولیه کارگران از سوی کارفرمایان همچون آموزش به کارگران گفت: قانون کار، کارفرمایان را مکلف می‌سازد تا آموزش‌های لازم را به کارگران به ویژه برای انجام کارهای سخت و زیان‌آور بدهند. نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه در برخی مشاغل حتی کارفرما موظف است تا کمیته آموزش طراحی و تعبیه کند، گفت: برای ساماندهی و تامین امنیت کارگران ارائه آموزش‌های قبل از کار ضروری بوده و از حقوق قانونی کارگران است. محجوب یادآور شد: کارفرمایان باید بدانند در صورت بروز حادثه برای کارگرانی که بدون آموزش مشغول کار شده‌اند، حداقل پرداخت دیه ضروری است. رئیس فراکسیون کارگری مجلس تاکید کرد: حتی در صورتی که کارگر کوتاهی کرده باشد و منجر به بروز حادثه‌ شود، چون کارفرما آموزش را از کارگر دریغ کرده، مکلف است تا به ساماندهی وضعیت کارگر بپردازد، کارگر نیز این حق را داراست که از کارفرما شکایت کند.

1 نظر

  1. BardoBardo:

    een weblogkop moet voor mij net iets beter zijn dan geedrdeld!@Sjomdi: als ik een kind door te komen (met een kado!!) ee nfijne dag kan bezorgen, vind ik dat niet zo erg hoor.@John: meer SLAG!@René: smaken en meningen verschillen, daar valt dus geen excuses voor aan te bieden. Helemaal met politiek is er geen goed of fout!