هر یک دقیقه یک نفر به بازار کار اضافه می‌شود

هر یک دقیقه یک نفر به بازار کار اضافه می‌شود

 

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر دقیقه به طور میانگین بیش از یک نفر به بازار کار اضافه می‌شود که معمولا تحصیلکرده دانشگاهی است و باید برنامه ریزی سیستمی و یکپارچه داشته باشیم و به ویژه شبکه بانکی باید هوشمندانه تلاش کند.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا «مسلم خانی» گفت: آینده نظام‌های آموزشی کارآمد را توسعه کارآفرینی تشکیل می‌دهد و نظام جامع مهارت و فناوری که شامل سه زیرنظام (آموزش مهارت و فناوری، صلاحیت حرفه‌ای و شرایط احراز اشتغال) است به توسعه بازار بر اساس شاخص‌های بهره وری کمک می‌کند.

وی گفت: دانش آموزان و دانشجویان صاحب مهارت‌های بازار کار و کسب و کار باشند و همگرایی نظام آموزش‌های رسمی با مطالبات بازار کار کامل باشد و مدل‌ها و الگوهای عملیاتی تعریف کنیم.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور اشتغال افزود: پیوند آموزش با محیط کار در قالب مهارت آموزی موجب می‌شود فارغ‌التحصیلان پس از پایان آموزش بلافاصله وارد بازار کار شوند و باید همه تلاش کنیم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پس از پایان آموزش به سرعت وارد بازار کار شوند.

خانی اعلام کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با ارائه  آموزش‌های حین کار و اجرای طرح‌هایی مانند طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌تواند کیفیت نیروی انسانی را برای حضور در کار متناسب سازی کند.

خانی با بیان اینکه قرار است طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ۱۰۰ هزار نفر اجرا شود و دولت تامین اعتبار می‌کند، گفت: امسال طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی اجرا می‌شود که اطلاع رسانی خواهد شد و بخش عمده‌ای از کسانی که در طرح کارورزی شرکت می‌کنند در‌‌ همان بنگاه کسب و کار جذب می‌شوند.

وی بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی را گران قیمت دانست که هم خانواده‌هایشان و هم جامعه برایشان هزینه‌های زیادی کرده‌اند و افزود: در علم بازار کار، اشتغال یک متغیر سیستمی است و باید مجموعه‌ای عوامل فعال باشد تا ضریب اشتغال بالا و ضریب بیکاری پایین شود.

خانی افزود: هر دقیقه به طور میانگین بیش از یک نفر به بازار کار اضافه می‌شود که معمولا تحصیلکرده دانشگاهی است و باید برنامه ریزی سیستمی و یکپارچه داشته باشیم و به ویژه شبکه بانکی باید هوشمندانه تلاش کند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور اشتغال همچنین گفت: باید فرصت‌های برابر اشتغال ایجاد شود و شانس دسترسی افراد به مشاغل متناسب با تخصص ان‌ها باشد و رانت شغلی مثبت یا منفی نداشته باشیم که در حقوق کار و در سطح بین الملل روی آن تاکید می‌شود.

خانی تاکید کرد: توسعه بنگاه‌های اقتصادی و توجه به کارآفرینان هم باید مد نظر باشد و تسهیلات لازم داده شود.

وی گفت: توانمندسازی نیروی کار و ترویج فرهنگ کارآفرینی و بسترسازی برای حضور مردم در دنیای کسب و کار ایجاب می‌کند که جامعه کارافرینی ایجاد کنیم.

خانی افزود: راهبرد اصلی برای توسعه مدیریت بازار کار، توسعه کسب و کار‌های موجود تا سطح ظرفیت کامل و سپس ایجاد کسب و کار‌های جدید است.

این مدرس کارآفرینی گفت: در بازار کار شرایط ویژه داریم، پایداری بیکاری بیشتر شده است و باید تولید واقعی را به ظرفیت اسمی برسانیم تا هزینه ایجاد اشتغال کاهش یابد.

خانی افزود: راهبرد مهم و دوم نیز بهبود فضای کسب و کار و راهبرد سوم نیز توسعه اقتصاد دانش بنیان و تجاری سازی ظرفیت‌های علمی کشور است که به استقرار اقتصاد مقاومتی هم کمک می‌کند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...